شناسهٔ خبر: 56412217 - سرویس استانی
منبع: حوزه | لینک خبر

استاد حوزه علمیه کردستان:

دشمن به دنبال ایجاد اختلاف در بین مسلمانان است

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: در سال‌ها و دهه‌های اخیر دشمنان اسلام عملا نشان داده‌اند که به دنبال شعله ور کردن آتش جنگ‌های قومیتی و مذهبی در بین مسلمانان هستند، کما اینکه امروز شاهد این جنایت‌ها علیه مسلمانان هستیم.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مسعود محمدی استاد حوزه علمیه کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، اظهار داشت: دشمنان وحدت مسلمانان، امروز دست به هر جنایتی می‌زنند تا صلح در بین برادران مسلمان محقق نشود.

این استاد حوزه علمیه کردستان گفت: از این رو دشمن اجازه نمی‌دهند که هیچ کشور اسلامی در ثبات و آرامش باشد و آخرین نمونه این توطئه گری دشمن، راه اندازی اغتشاشات داخلی در کشورمان بود ما که به وسیله معاندین و گروهک‌های تروریستی مدیریت می‌شد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه بیگانگان در تلاش هستند تا جهان اسلام هرگز به قدرت و جایگاه واقعی خود نرسند، یادآور شد: امروز مسلمانان برای رهایی از جور و ستم ابر قدرت‌ها، نیازمند وحدت واقعی و همیشگی هستند نه یک وحدت مقطعی، زیرا وحدت مقطعی خروجی آن وضعیت امروز کشورهای مسلمان می‌شود، بنابراین وحدت مسلمان باید همان وحدتی باشد که مدنظر قرآن کریم و رسول اکرم(ص) است.

استاد حوزه علمیه کردستان یادآور شد: در سال‌ها و دهه‌های اخیر دشمنان اسلام عملا نشان داده‌اند که به دنبال شعله ور کردن آتش جنگ‌های قومیتی و مذهبی در بین مسلمانان هستند، کما اینکه امروز شاهد این جنایت‌ها علیه مسلمانان هستیم.

حجت الاسلام محمدی گفت: امروز مردم یمن، سوریه، عراق و فلسطین در شعله‌های جنگ نابرابری که استکبار علیه آنها به راه انداخته است، گرفتار شده‌اند ولی با این وجود به عینه می‌بینم که برخی از سران بی‌خرد و بی‌تعهد اسلامی، همچنان به دنبال عادی سازی روابط با دشمنان شماره یک جهان اسلام، اسرائیل غاصب و آمریکا هستند که این خود یک خیانت بزرگ علیه مسلمانان است.

استاد حوزه علمیه کردستان خاطرنشان کرد: قدرت و پتانسیل جهان اسلام چیزی نیست که کشورهای استکباری از آن ناآگاه باشند، لذا برای اینکه این قدرت ظهور نکند، امروز جنگ و خونریزی را در بین مسلمانان به راه انداخته‌اند و دست به هر کاری می‌زنند که صلح در بین مسلمانان حلقه مفقوده‌ای باشد.