شناسهٔ خبر: 56396186 - سرویس ورزشی
منبع: ورزش۳ | لینک خبر

شایعه حذف از لیست الیت چگونه مطرح شد؟

دکتربیژن و اکرمی؛ توطئه‌ای که خنثی شد!

برخلاف شایعات مطرح‌شده، بیژن حیدری و حسن اکرمی در لیست داوران بین‌المللی حضور دارند و شانس قضاوت در جام ملت‌های آسیا را دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، چند روز قبل بود که برخی رسانه‌ها خبر از حذف نام بیژن حیدری و حسن اکرمی دو چهره شناخته شده داوری ایران از لیست داوران بین‌المللی فوتبال دادند. در این خصوص گفته می‌شد کمیته داوران تصمیم به جوانگرایی گرفته و قصد دارد با حذف نام این دو داور مطرح داوران جوان‌تر را به لیست الیت اضافه کند.

این در شرایطی بود که حیدری و اکرمی از نظر شرایط سنی جزو داوران مسن ایران به شمار نمی‌روند و با توجه به آمادگی جسمانی ای که دارند همچنان چند سالی می‌توانند در عرصه قضاوت فعالیت کنند.

با اعلام رسمی کمیته داوران امروز مشخص شد که حیدری و اکرمی همچنان در لیست داوران الیت حضور دارند و حالا مشخص می‌شود که خبرمنتشر شده درباره این دو داور درست نبوده و به نظر می‌رسد یک توطئه از داخل جامعه داوری کشور بوده است.

جامعه داوری ایران نیز همواره دچار اختلاف نظرهای زیادی میان اعضای آن بوده و به نظر می‌رسد انتشار شایعاتی درباره حذف حیدری و اکرمی نیز بر همین اساس بوده است. نکته مهم اما اعلام دیرهنگام کمیته داوران در لیست الیت بود. کمیته داوران روز پنجشنبه هفته گذشته تصمیم خود را درباره داوران بین‌المللی و حتی خروج نام فغانی از لیست گرفته بود و این فهرست روز دوشنبه به فیفا ارسال شد اما اعلام رسمی دیرهنگام موجب شد تا شایعات در این خصوص زیاد شود.

با این وجود اعلام رسمی لیست الیت مشخص کرد که حیدری و اکرمی به عنوان دو داور باتجربه و مطرح فوتبال همچنان می‌توانند در عرصه بین‌المللی سوت بزنند و این مساله اتفاق خوشایندی برای داوری ایران محسوب می‌شود.