شناسهٔ خبر: 56346810 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

کارشناسی املاک شهرداری گرگان در مزایده‌ها نیازمند بازنگری است

گرگان - ایرنا- برخی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به انجام برخی مزایده‌ها برای املاک شهرداری گرگان، خواستار بازنگری جدی در روند کارشناسی و قیمت گذاری بر مستغلات این نهاد شدند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش شامگاه شنبه خبرنگار ایرنا ، جلسه رسمی و علنی پارلمان شهری گرگان با موضوع ضرورت بازنگری در کارشناسی املاک شهرداری این شهر برگزار شد.

در این جلسه، یکی از اعضای شورای شهر گرگان با اشاره به روند پر ابهام قیمت گذاری برخی از مستغلات شهرداری در مزایده‌ها گفت: به عنوان عضو شورای شهر و نماینده مردم در پارلمان شهری مکلف هستیم در صیانت و حفظ دارایی و سرمایه شهروندان در شهرداری دقت نظر داشته باشیم.

صفرعلی پایین محلی اظهار داشت: در چندین مورد شاهد قیمت گذاری نامتعارف و پایین تر از حد معمول بر املاک شهرداری بودیم که در برخی مواقع تا ۴۰ درصد قیمت ها پایین تر از عرف بازار است.

وی افزود: باید بر روند کارشناسی املاک نظارت دقیق داشته باشیم و اینکه یک نفر به عنوان فردی ثابت همیشه بر املاک شهرداری قیمت‌گذاری کند سوال برانگیز است.

وی خطاب به سرپرست شهرداری گرگان گفت: ضرورت دارد برخی از مناصب حساس و بزنگاه های پر ریسک از نظر فساد، با رصد و پایش بیشتری همراه باشند .

 دیگر عضو شورای شهر گرگان هم گفت: در چندین مورد از مزایده ها، قیمت های کارشناسی با مشکلات اساسی همراه بودند که دقت در حفظ منابع درآمدی شورا وظیفه تک تک اعضااست.

زهرا نورا اظهار داشت : مزایده هایی که در قالب ترک تشریفات انجام‌می شود به نظارت بیشتر نیاز دارد.

وی ادامه داد: نباید ابهام و سوالی باقی بماند و همه موارد باید شفاف و عادلانه باشد.

 به گزارش ایرنا در این جلسه همچنین به مناسبت هفته بزرگداشت دفاع مقدس از چند فرمانده نظامی و انتظامی گرگان و جمعی از جانبازان دفاع مقدس این شهر تجلیل شد.

 شورای اسلامی شهر گرگان ۹ عضو دارد