شناسهٔ خبر: 56321796 - سرویس سیاسی
منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

حاشیه گفت و گو با ابراهیم رئیسی در نیویورک

روایت کریستین امانپور از لغو مصاحبه اش با رئیس جمهور ایران

کریستین امانپور روز پنج‌شنبه ۳۱ شهریور در یک رشته‌توئیت به شرح دلایل لغو مصاحبه‌ای که قرار بود با ابراهیم رئیسی انجام دهد پرداخت.

صاحب‌خبر -
به گزارش آسیانیوز، کریستین امانپور، مجری و برنامه‌ساز معروف شبکه سی‌ان‌ان، می‌گوید پس از رد درخواست ابراهیم رئیسی مبنی‌بر داشتن حجاب و پوشیدن روسری برای انجام مصاحبه در خاک آمریکا، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران حاضر به گفت‌وگو با او نشد.

کریستین امانپور روز پنج‌شنبه ۳۱ شهریور در یک رشته‌توئیت با اشاره به اعتراضات ایران در پی مرگ مهسا امینی به شرح دلایل لغو مصاحبه‌ای که قرار بود با ابراهیم رئیسی انجام دهد پرداخت.

او با اشاره به سفر ابراهیم رئیسی به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل نوشت که «پس از هفته‌ها برنامه‌ریزی و تلاش هشت ساعته برای استقرار تجهیزات ترجمه، نور و دوربین» و «در حالی که قرار بود نخستین مصاحبه رئیس‌جمهور رئیسی تا به امروز در خاک ایالات متحده آمریکا انجام شود»، ابراهیم رئیسی در این گفت‌وگو حاضر نشد.

مجری شبکه سی‌ان‌ان با انتشار تصویری از صندلی خالی مقابل خود که قرار بود ابراهیم رئیسی به عنوان مصاحبه‌شونده روی آن بنشیند افزود که ۴۰ دقیقه پس از زمان تعیین شده برای مصاحبه یکی از دستیاران رئیسی ظاهر شد و «پیشنهاد داد به‌خاطر ماه‌های محرم و صفر روسری بپوشم. من مودبانه رد کردم».

بر اساس این رشته‌توئیت، دستیار رئیسی با ارجاع به «وضعیت جاری در ایران» که به‌طور ضمنی به اعتراضات روزهای اخیر اشاره داشته به امان‌پور تاکید کرده بود که حجاب را باید از «روی احترام» به سر کند، در غیر این صورت مصاحبه انجام نخواهد شد.

کریستین امانپور تا کنون با سه رئیس‌جمهوری اسلامی شامل محمد خاتمی، محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی مصاحبه کرده است. تمام این مصاحبه‌ها که در خاک آمریکا انجام شده بود، بدون حجاب در برابر این افراد ظاهر شده بود./