شناسهٔ خبر: 55666195 - سرویس علمی-فناوری
منبع: فارس | لینک خبر

وحدت: رویداد سرمایه‌گذاری بادگیر، یک حرکت فناورانه در کشور است

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، رویداد سرمایه‌گذاری جسورانه بادگیر را یک حرکت فناورانه نو و جدید در کشور دانست و گفت که با برگزاری رویدادهای این‌چنینی مسیر برای رفع مشکلاتی چون اشتغال جوانان تحصیلکرده هموار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی وحدت در بازدید از سومین دوره رویداد سرمایه‌گذاری جسورانه بادگیر که روز سه شنبه ۲۵ مرداد در محل کارخانه نوآوری یزد برگزار شد، با بیان اینکه استان یزد جزو استان‌های نمونه و پیشرو در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور است، ابراز امیدواری کرد: با برگزاری رویدادهای این‌چنینی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان، مسیر برای رفع مشکلاتی چون اشتغال جوانان تحصیلکرده، مهاجرت معکوس نخبگان از استان و... هموار شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن تبریک به زیست بوم نوآوری استان یزد برای برگزاری این رویداد در قالب یک رویداد ملی، گفت: خوشبختانه در این دوره، طرح‌ها و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای از استان‌های مختلف کشور حضور داشتند که این مساله بسیار ارزشمند است.
وی با بیان اینکه در این نوع رویدادها شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها فرصت توسعه کسب و کار خود را از طریق جذب سرمایه‌گذار پیدا می‌کنند، گفت: افراد صاحب طرح و ایده که به یک محصول اولیه رسیده و یا خدماتی را ارائه کرده‌اند برای توسعه کار خود نیازمند جذب سرمایه هستند که به دلیل امکان عدم موفقیت، گرفتن تسهیلات مسیر مناسبی برای این کار نیست.
وحدت در پایان خاطرنشان کرد: در رویدادهایی مانند رویداد بادگیر که با هدف جذب سرمایه برگزار می‌شود، علاوه بر تامین مالی از طریق سرمایه‌گذاران حرفه‌ای، تجربه مدیریتی و شناخت بازار آنها نیز به شرکت تزریق می‌شود.

انتهای پیام/