شناسهٔ خبر: 55654892 - سرویس اجتماعی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان:

به زودی پوشش بیمه ای در استان همدان به ۱۰۰درصد می رسد

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان گفت:این بیمه آمادگی دارد افراد بدون پوشش بیمه ای را در استان زیر پوشش قرار دهد و با مراجعه به مراکز بیمه سلامت این افراد بیمه خواهند شد.

صاحب‌خبر -

فریبرز نیاستی گفت: به زودی پوشش بیمه‌ای در استان همدان به ۱۰۰درصد می‌رسد و هر فردی که بیمه نبوده و یا پیش‌تر بیمه بوده و اکنون ارتباط بیمه‌ای او قطع شده است می‌تواند با مراجعه به بیمه سلامت از بیمه درمانی این سازمان بهره‌مند شود.

او گفت: افراد بدون پوشش بیمه‌ای قبل از بستری شدن در بیمارستان‌ها زیر پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

افرادی که هیچ گونه بیمه درمانی ندارند، برای اینکه بتوانند دارو‌های مورد نیاز خود را مانند قبل تهیه کنند می‌باید در اسرع وقت با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت و یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت در سراسر استان نسبت به برقراری پوشش بیمه درمانی برای خود و اعضای خانواده خود اقدام نمایند تا متحمل پرداخت‌های اضافه نشوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان افزود: به زودی پوشش بیمه‌ای در استان همدان به ۱۰۰درصد می‌رسد و هیچ فردی وجود نخواهد داشت که زیر پوشش سه بیمه پایه سلامت، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح قرار نداشته باشد.

نیاستی با بیان اینکه حق بیمه ماهانه برای هر فرد در بیمه سلامت ۹۲ هزار تومان است، گفت: این میزان برای سه دهک اول رایگان و برای دهک‌های بالاتر هم تخفیف در نظر گرفته شده است و دهک‌های ۴ تا ۱۰ بر اساس هر دهک بین ده درصد تا صد درصد را خود فرد پرداخت می‌کند.

او گفت: یک میلیون و۱۳۵هزار و ۷۶۴نفر معادل بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان همدان  زیر  پوشش بیمه سلامت  هستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان گفت: زوج‌های نابارور هم  تا سن ۴۹سالگی و تا سه دوره درمانی می‌توانند از مزایای بیمه سلامت استفاده کنند.

خدمات درمانی نازایی و ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت است و بیمه سلامت ۹۰درصد هزینه‌های درمانی نازایی و ناباروری را پرداخت می‌کند و بیمه شدگان باید برای درمان به بیمارستان فاطمیه مراجعه کنند تا از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

نیاستی افزود: در قانون نخستین بار تکلیفی مقرر شد که همه پزشکان و مراکز ارئه خدمات درمانی ملزم به عقد قرار داد با بیمه‌های پایه هستند.

او در ادامه گفت: مراکز و پزشکان برای دریافت یا تمدید پروانه ملزم به عقد قرار داد با بیمه‌های پایه هستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان افزود: افزایش مراکز درمانی طرف قرار داد و کلینیک‌ها و برخی بیمارستان‌های استان  در دستور کار جدی بیمه سلامت استان قرار دارد.

نیاستی در ادامه با اشاره تعرفه‌های بخش درمان گفت: تمامی مراکز دولتی در خدمات سرپایی و بستری بر اساس مصوبات دولت از مردم تعرفه دریافت می‌کنند.

او گفت: در بخش دولتی و خدمات سرپایی ۷۰ درصد را بیمه و ۳۰ درصد را مردم و در بخش بستری دولتی ۹۰ درصد را بیمه و ۱۰درصد را مردم  پرداخت می‌کنند.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در خیریه‌ها و بخش خصوصی نیز همین درصد‌ها است منتها بر اساس تعرفه بخش خیریه سهم سازمان بیمه گر محاسبه و پرداخت می‌شود.  

نیاستی گفت: صد درصد هزینه درمانی بیماران خاص (هموفیلی، ام اس، دیالیز، تالاسمی و پیوند کلیه) شامل سرپایی و بستری را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

او از تخصیص و تصویب  پنج هزار میلیارد تومان در بودجه کل کشور برای درمان بیماران صعب العلاج از جمله برخی بیماران سرطانی خبر داد و گفت:سهم استان همدان از این مقدار با توجه به جمعیت بین دو تا دو نیم درصد است.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به روز شدن بدهی‌های بیمه سلامت به بیمارستان‌ها،   داروخانه‌ها و  سایر مراکز درمانی گفت: بیمه سلامت استان همدان به صورت ماهانه مطالبات خود را تسویه می‌کند.

نیاستی روند اجرای طرح دارو یار در استان همدان را مطلوب و رضایت بخش دانست و گفت:اجرای این طرح مهم نقش به سزایی در مدیریت اقتصاد سلامت کشور و همچنین در پیشگیری از قاچاق دارو از کشور و جلوگیری از مصرف بی رویه وخودسرانه دارو، تقویت صنعت داروسازی در کشور و افزایش تولید دارو خواهد داشت.

او با تاکید بر این که با اجرای طرح دارویار بیماران هیچ گونه مبلغ اضافی بابت تهیه دارو‌های مورد نیاز خود پرداخت نخواهند کرد گفت: در هر داروخانه‌ای که بیمار اقدام به خرید دارو نماید مبلغ اضافه‌ای که نسبت به قبل باید پرداخت شود به عهده بیمه است و از بیمار هیچ وجه اضافه‌ای گرفته نخواهد شد.