شناسهٔ خبر: 55601685 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس بنیاد نخبگان استان تاکید کرد:

ضرورت سهم لرستان در حوزه تولید فناوری مبتنی بر دانش در کشور

آزیتا یوسفیان

رئیس بنیاد نخبگان لرستان بر ضرورت سهم استان درحوزه تولید فناوری مبتنی بر دانش در کشور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

دکتر حمزه امیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: توسعه هر جامعه‌ای وابسته به استفاده از دانش و فناوری است.

وی اضافه کرد: چنانچه تاریخچه هر کشور به ویژه کشورهای توسعه یافته را مشاهده کنیم می‌بینیم که فرآیند رشد خود را بر توسعه دانش و فناوری مبتنی بر دانش و کسب و کارهای متناسب با فناوری  پایه‌ریزی کردند.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان گفت: کشور ما نیز ناگزیر به طی کردن این مسیر است.

امیری تصریح کرد: تاکید مسئولین ارشد نظام نیز بر رخ دادن این اتفاق است و با توجه به اینکه امسال این موضوع جدی‌تر مطرح شده   و بحث قانون جهش تولید مبتنی بر دانش‌بنیان بوده امید است بتوانیم در پایان سال و سال‌های آینده سرعت رشد را در حوزه فناوری مبتنی بر دانش بیش از پیش داشته باشیم.

وی بیان کرد: در لرستان نیز به دنبال فعالیت‌هایی که در سطح ملی مطرح شده هستیم تا بتوانیم این فرایند را بهتر از گذشته و در این حوزه نیز به انجام برسانیم.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان خاطرنشان کرد: تلاشمان این است که لرستان در حوزه تولید فناوری مبتنی بر دانش نیز در سطح کشور سهمی داشته باشد.

امیری در ادامه با بیان اینکه بنیاد نخبگان در حوزه  تشکیل هسته‌های پژوهشی که مسأله‌محور باشند و بتوانند متناسب با مسائل و چالش‌ها، راهکارهایی بدهند حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد، خاطرنشان کرد: این بنیاد حمایت‌هایی را برای تشکیل این هسته‌های پژوهش که با راهنمایی اساتید دانشگاه و با محوریت افرادی که مشمول حمایت بنیاد بوده و راهکاری برای حل مسائل و چالش‌های پیش روی دانشگاه و جامعه دارند، انجام می‌دهد.

انتهای پیام