شناسهٔ خبر: 55601597 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست علوم پزشکی دزفول از شهروندان برای تسریع در واکسیناسیون

دلال آلبوشهبازی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به استقرار تیم‌های سیار واکسیناسیون در مکان‌های پرازدحام مراسم عزاداری در هفته گذشته، از استقبال کم از واکسیناسیون در این بازه زمانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر مهدیه توکلی در خصوص روند بیماری در دزفول اظهار کرد: میزان بستری‌های قطعی مبتلا به کرونا در این هفته نسبت به هفته قبل از آن، کاهش داشته اما میزان مجموع بستری‌های مثبت و منفی مقداری افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در مجموع، مثبت‌های قطعی در دزفول کاهش داشته است و اگر مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراهی کنند، در صوت ادامه این روند کاهشی تا یکی دو هفته دیگر، نتایج خوبی در سه چهار هفته آینده خواهیم داشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: میزان استقبال مردم از واکسن در دزفول خوب بوده اما در هفته گذشته با توجه به اینکه مردم مشغول برگزاری مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) بودند، استقبال از واکسیناسیون کم بود و شاهد افزایش قابل توجهی در پوشش واکسیناسیون نبودیم.

توکلی افزود: پیش‌بینی می‌شود در این هفته و هفته آینده استقبال از واکسیناسیون بهتر شود و به روال عادی برگردد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با تاکید بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی گفت: در هفته گذشته در مکان‌های دارای ازدحام زیاد مراسم عزاداری، تیم‌های سیار واکسیناسیون استقرار یافتند اما استقبال زیادی از واکسیناسیون نشد. از مردم می‌خواهیم هر چه سریعتر برای تزریق واکسن یا تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند. امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش استقبال از واکسیناسیون، شیب نزولی قابل توجهی در بیماران بستری داشته باشیم.

انتهای پیام