شناسهٔ خبر: 55552015 - سرویس بین‌الملل
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شکوه عاشورای حسینی در انگلیس

راهپیمایی با شکوه عاشورای حسینی با حضور قشر‌های مختلف مردم از ملیت‌ها و سنین گوناگون در فضایی اکنده از عطر یاد و نام امام حسین (ع) در خیابان‌های مرکزی لندن برگزارشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، راهپیمایی با شکوه عاشورای حسینی سال ۱۴۴۴ هجری قمری با حضور قشر‌های مختلف مردم از ملیت‌ها و سنین گوناگون در فضایی اکنده از عطر یاد و نام امام حسین (ع) در خیابان‌های مرکزی لندن برگزارشد.
<div id="video-display-embed-code_8370620"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3535850/8370620?width=600&height=350"></script></div>
دلدادگان حضرت سید الشهداء (ع) در سی و سومین راهپیمایی عاشورای حسینی در لندن، با برافراشتن بیرق عزای حسینی و پرچم‌های مزین به نام مبارک امام حسین (ع) و اصحاب با وفایش در قالب دسته‌های عزاداری، مسیر راهپیمایی عاشورادر لندن را تا مجمع اسلامی جهانی در غرب لندن طی کردند.
یک شهروند انگلیسی شرکت کننده در این راهپیمایی گفت: عاشورا یاد اور قربانی شدن مردی بزرگ برای نجات انسانهاست. پیام عاشورا ایستادگی در برابر ظلم و بی عدالتی تا پای جن برای همه انسان‌ها و در همه زمانهاست.
عاشورایی دیگر با تجلی عشق و دلدادگی به آرمان حضرت سید الشهداء (ع) درغرب اروپا شکل گرفت.
عاشقان حسینی جلوه‌های زیبای وحدت و همدلی مسلمانان از قشر‌ها و ملیت‌های مختلف در سایه سار بیرق مکتب سرخ حسینی خلق کردند.
عاشورا، روز بی قراری، روز شور و شعور حسینی، روز اگاهی بخشی، روز یاداوری حماسه دفاع از حق و عدالت تا پای جان توصیف شده است.
یک شهروند جوان مسلمان حاضر در این راهپیمایی گفت: مهمترین درس مکتب امام حسین (ع) اجرای عدالت و مقابله با ظلم و دفاع از مظلوم است، چیزی که امروز مردم فلسطین و یمن از ما انتظار دارند.