شناسهٔ خبر: 55551795 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

اداره کل هواشناسی استان سمنان هشدار زرد صادر کرد/ احتمال آب‌گرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد هواشناسی خاطرنشان کرد: احتمال آب‌گرفتگی و جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

صاحب‌خبر -

ایرج مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی به‌صورت نقطه‌ای به دلیل رگباری بودن بارش‌ها و شرایط فصلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز آغاز و تا شب پنجشنبه ادامه دارد گفت: رگبار باران و رعد و برق و احتمال تگرگ از مخاطرات این سامانه بارشی است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه مخاطرات جوی شامل رگبار باران و رعد و برق و تگرگ برای برخی نقاط به‌ویژه ارتفاعات و نواحی شمالی و شمال غربی در ساعات بعد از ظهر و شب پیش‌بینی می‌شود تصریح کرد: شدت فعالیت این سامانه بارشی فردا شب کاهش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان برای برخی نقاط به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب نیز وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک را پیش‌بینی کرد.

مصطفوی با بیان اینکه ارتفاعات و مناطق شمالی به‌ویژه شمال غرب استان تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرد اضافه کرد: جاری شدن رواناب سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال آب‌گرفتگی بر اثر فعالیت این سامانه محتمل است.

وی با بیان اینکه بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی به‌صورت نقطه‌ای به دلیل رگباری بودن بارش‌ها و شرایط فصلی وجود دارد خاطرنشان کرد: به علت وزش باد نسبتاً شدید تا شدید نیز احتمال خسارات ناشی از باد وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه مه‌آلودگی و کاهش دید در محورها با فعالیت این سامانه وجود دارد خاطرنشان کرد: احتیاط در تردد محورها، عدم تردد و توقف و پارک خودرو در زیر درختان خشک و عدم جابه‌جایی عشایر کوچ رو توصیه می‌شود.

مصطفوی بر عدم جابه‌جایی عشایر کوچ رو نیز تأکید کرد و گفت: به علت فعالیت این سامانه و شرایط جوی عدم چرای دام‌ها در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پیشنهاد می‌شود.

وی گفت: عدم صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی و همچنین اجتناب از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به علت وزش باد نسبتاً شدید و شدید و همچنین احتمال آب‌گرفتگی توصیه می‌شود.

مصطفوی بر ضرورت کنترل و ارائه لایروبی شبکه آبراههای استان و لایروبی جوی‌ها و آبراهها تأکید کرد و گفت: به علت وزش باد شدید توصیه می‌شود تا کشاورزان گلخانه‌ها را بپوشانند.

انتهای پیام/363/ح