شناسهٔ خبر: 55550413 - سرویس ورزشی
منبع: ایلنا | لینک خبر

ساکت: برخی در پرونده ویلموتس به دنبال تسویه حساب شخصی هستند/ تحریم ها باعث شد پرونده بزرگ شود و کار به اینجا برسد

مدیرعامل سپاهان شرایط اخیر این باشگاه را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمدرضا ساکت در خصوص پرونده ویلموتس که در زبان دبیر کلی خودش در فدراسیون فوتبال امضا شده اظهار داشت: بارها درباره بحث ویلموتس صحبت شده است. موضوع آقای ویلموتس مربوط به "عدم پرداخت وجه" است. آن هم چرا اتفاق افتاده است؟ خوشبختانه آقای تاج و مسوولان فدراسیون به خوبی آن را بارها توضیح داده اند. تا قبل از زمانی که من در تیم ملی بودم و آقای کی روش زمانی که بودند من هم در فدراسیون بودم که بعد به دلیل بازنشستگی گفتند شما نمی‌توانید کار اداری کنید اما کار ورزشی می‌توانید. 

وی ادامه داد: در زمان آقای کی روش وقتی می‌خواستند پول بدهند یک نامه به فیفا می‌نوشتند. فیفا به ایران پول نمی‌داد، به کی می‌داد؟ مستقیم به طرف (کی‌روش در اینجا). یک نامه فدراسیون می نوشت به فیفا و فیفا هم پول آقای کی روش را از طریق ارز فعالیت های مختلف به ایشان می‌داد. در سال 95 یا 97 اگر اشتباه نکنم، که در اردیبهشت ماه قرارداد آقای ویلموتس نوشته شد، ایشان هم مربیان بزرگ و نامدار هم بوده که البته دو سه مربی بزرگتر هم بودند که یکی از آنها آمادگی خود را هم اعلام کرد اما گفت من انتهای آگوست می‌آیم که البته به خاطر اینکه نزدیک به بازی ایران و عراق بودیم نمی‌شد ریسک کرد. تا رسیدند به این مربی (ویلموتس). جلسات را گذاشتند و قراردادش را بستند. طبق پیش بینی و قرار هم این بود که پولش را از طریق فیفا دریافت کند که متاسفانه در خردادماه یک سری تحریم‌های جدید که حتی انتقال پول را هم اجازه نمی دادند. قبل از آن انتقال به ایران ممنوع بود ولی از خردادماه شرایط به شکلی شد که انتقال به افراد غیر در خارج از ایران هم ممنوع شد. یک مرتبه این اتفاق افتاد. همه کشور در تلاش بود که این موضوع حل شود. آن موقع ویلموتس خوب شروع کرد، با کره مساوی کرد و سوریه را بعد از مدت ها در ایران برد اما بعد از آن، ماه اول، دوم، سوم و تا پنجم همه بسیج شدند از دولت تا وزارت ورزش از کانال های مختلف مثل فلان شرکت پتروشیمی که ارز هم داشتند، کار را جلو ببرند که نشد. در نهایت سه یا چهار روز مانده به بازی عراق که ویلموتس پولش را دریافت نکرده بود. 

مدیرعامل سپاهان با اشاره به اینکه موضوع مربوط به پرونده ویلموتس نباید منجر به تسویه حساب های شخصی و جناحی شود گفت: دوستان ما باید یک مقدار در مسائلی به سمتی بروم که دنبال تسویه حساب فردی با افراد باشیم. این مشکلات باعث شد تا پول ویلموتس به موقع وارد حسابش نشود. همین الان سپاهان، فولاد، استقلال و پرسپولیس و... پول در فیفا دارند اما به خاطر این تحریم های ناجوانمردانه مانع شده است. تا اردیبهشت پول ویلموتس را پرداخت کرده بودند اما با تحریم هایی که از خرداد صورت گرفت این مشکلات شکل گرفت. توضیحاتی که دوستان در توضیحات اخیر خود به خوبی به آن اشاره کردند. فراموش نکنید که این مشکلات باعث شد تا مربی بعد از چند ماه عدم دریافت مطالبات اینطور پرونده را شکل دهند. نمی‌خواهم تطهیر کنم مساله را اما ما 5 ماه صبر کردیم و اتفاقا آقای وثوق احمدی اشاره کردند که دوستان یک بند در قرارداد هست که کشور ما در تحریم است و به همین خاطر بود که چندین ماه تحمل داشتند.