شناسهٔ خبر: 55543874 - سرویس علمی-فناوری
منبع: ایسنا | لینک خبر

دانشگاه فردوسی مشهد میزبان افتتاحیه نخستین طرح ملی ضیافت ایثار

علی خسروجردی

مراسم افتتاحیه نخستین طرح ملی ضیافت ایثار در بخش خواهران با حضور دکتر هاشم داداش‌پور، رئیس سازمان امور دانشجویان روز پنج‌شنبه ۲۰ مرداد در مشهد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دانشجویان در این طرح که به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود در کلاس‌های آموزشی در حوزه‌های اخلاق اسلامی، مهارت‌های زندگی، روانشناسی و جامعه شناسی شرکت می‌کنند. همچنین برنامه‌های فرهنگی و فوق‌برنامه شامل زیارت حرم امام رضا (ع)، برنامه‌های حرم‌شناسی، دعای کمیل، مسابقات ورزشی، کتاب‌خوانی، دلنوشته، نقدفیلم، بازدیدهای علمی، تریبون آزاد، پرسش و پاسخ،خودباوری و اعتماد بنفس، کارگاه‌های روانشناختی ارتقای زندگی و ازدواج  برای دانشجویان درنظر گرفته شده است. 

اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان، طرح ملی ضیافت ایثار را با هدف بصیرت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر برای نخستین‌بار برگزار می‌کند. طرح ملی دانشجویان پسر از ۲۷ تیر تا ۶ مرداد برگزار شد. 

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام دکتر فردین تقی‌زاده مدیر کل دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم، نخستین طرح ملی"ضیافت ایثار" در بخش برادران به مدت ۱۰روز از ۲۷ تیرماه آغاز شده است و تا ۶ مرداد ماه ۱۴۰۱ با حضور ۳۲۰ دانشجو ادامه داشت و برنامه‌ریزی شد تا این ضیافت برای بخش خواهران نیز از ۲۰ تا ۲۷ مرداد ماه برگزار شود.

مدیر کل دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم اظهار کرد: طرح ملی «ضیافت ایثار» با هدف بصیرت‌افزایی، زمینه‌سازی فعالیت گروهی و شبکه‌سازی دانشجویان شاهد و ایثارگر در بخش دختران و پسران تدوین شده است تا دانشجویان شاهد و ایثارگر از سراسر کشور با یکدیگر آشنا شوند و ضمن ایجاد یک شبکه دانشجویی نسبت به تشکیل کانون‌های ایثار و شهادت و برگزاری حلقه‌های معرفتی دانشجویی و ارائه طرح‎های خود بپردازند.

دکتر تقی‌زاده ادامه داد: خوشبختانه این مهم طی هفت روز گذشته انجام شد و دانشجویان ضمن همفکری با یک دیگر به ارائه طرح‌های خود پرداختند.

وی با بیان اینکه دانشجویان در طول روز به مدت چهار ساعت در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند، اظهار کرد: دانشجویان در طرح ضیافت ایثار پس از اقامه نماز صبح و صرف صبحانه در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده و پس از آن برای اقامه نماز ظهر و عصر آماده می‌شوند در ادامه نیز پس از استراحت در مسابقات ورزشی و حلقه‌های دانشجویی شرکت می‌کنند.

مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم با اشاره به اینکه دانشجویان استقبال خوبی از مسابقات ورزشی و سایر برنامه‌های اجرا شده داشته‌اند، تصریح کرد: مسابقات مقدماتی فوتسال برگزار شده است و دانشجویان اکنون در رشته‌های والیبال، شطرنج و دارت با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، ما بسیار خوشحال هستیم که با برگزاری این مسابقات شاهد ایجاد شور نشاط در میان دانشجویان شده‌ایم.

دکتر تقی زاده افزود: علاوه بر مسابقات ورزشی ما در طرح ضیافت ایثار برای دانشجویان برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی دیگری را نیز همچون برگزاری کارگاه آموزشی کلید موفقیت و کارگاه مهارت‌های چندگانه روان‌شناختی برای ارتقاء کیفیت زندگی، حرم شناسی و بهره‌مندی از زیارت گروهی و تشرف به بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) و برگزاری دعای کمیل داشته‌ایم.

مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر در پایان خاطرنشان کرد: برنامه داریم تا با همکاری دانشجویان شاهد و ایثارگر، اتحادیه کانون‌های ایثار و شهادت را در سطح ملی، تشکل دهیم تا به‌عنوان اتاق فکر اداره‌کل شاهد و امور ایثارگر، دانشجویان سفیران ما در سطح دانشگاه‌ها باشند. امیدواریم با برگزاری این طرح توانسته باشیم گامی مثبت در جهت ایجاد شور و نشاط و انگیزه در میان دانشجویان شاهد و ایثارگر برداشته باشیم.

انتهای پیام