شناسهٔ خبر: 55480204 - سرویس بین‌الملل
منبع: تسنیم | لینک خبر

برقراری آرامش نسبی در غزه پس از پاسخ شدید مقاومت فلسطین

به دنبال پاسخ موشکی و راکتی گسترده مقاومت فلسطین به جنایات و حملات چند ساعته رژیم صهیونیستی، بامداد امروز شنبه فضای آرامش نسبی در غزه حاکم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ساعات اولیه بامداد امروز شنبه بعضا حملاتی از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه صورت گرفت و متقابلا مقاومت فلسطین در صدد پاسخ برآمد، ولی رفته رفته این حملات و متقابلا پاسخ‌ها کمتر شده است.

اگرچه مقامات نظامی رژیم صهیونیستی همواره بر ادامه حملات و جنایات علیه غزه تأکید دارند، اما با توجه به پاسخ موشکی و راکتی شدید و گسترده گروه‌های مقاومت فلسطین، تجاوزات و جنایات مستمر صهیونیست‌ها اکنون از تاب و تاب افتاده است و در حال حاضر شاهد فضای آرامش نسبی در غزه هستیم.

همزمان با برقراری آرامش نسبی در غزه، روزنامه عبری زبان یدیعوت أحارونوت نوشت که تماس‌های گسترده مصر با گروه‌های فلسطینی در غزه برای آرام‌سازی اوضاع و جلوگیری از تشدید تنش در جریان است و یک هیئت امنیتی مصری در حال عزیمت به تل آویو است.

از سوی دیگر، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس با وزیر خارجه قطر به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده و بر ضرورت توقف حملات دشمن صهیونیستی و پایان دادن به جنایات علیه غزه تأکید کرد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنی گانتس در گفت‌وگوی تلفنی با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا او را در جریان جزئیات عملیات نظامی علیه غزه قرار داده است و آستین از گانتس خواست تا اقداماتی را برای آرام کردن اوضاع انجام دهد.

از طرفی، کشورهای منطقه مانند اردن و تونس و ایران خواستار توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه و مداخله فوری جامعه جهانی برای آرام کردن اوضاع غزه شده‌اند که تاکنون به شهادت 10 نفر و زخمی شدن 80 نفر دیگر منجر شده است.

این درخواست‌ها برای آرام کردن اوضاع غزه و توقف جنایات صهیونیستی در حالی است که حملات پراکنده رژیم صهیونیستی از یک سو و پاسخ‌های موشکی و راکتی مقاومت فلسطین از سوی دیگر، کم و بیش ادامه دارد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد ما برای یک نبرد کوتاه یک هفته‌ای آماده می‌شویم. اگر بتوانیم زمان آن را کوتاه تر کنیم، این کار را انجام خواهیم داد.

وی در ادامه از انجام 30 حمله به 40 هدف مشخص گروه‌های مقاومت در غزه خبر داد.

به گفته یکی از خبرنگاران حوزه نظامی رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم مذاکره با غزه را رد کرده است. گفته می شود مقامات نظامی رژیم اشغالگر چراغ سبز را از مقامات سیاسی این رژیم برای ادامه حملات حداقل برای مدت یک هفته کسب کرده‌اند.

انتهای پیام/