شناسهٔ خبر: 54980092 - سرویس سیاسی
منبع: شفقنا | لینک خبر

AFP: رفع الزام حضور مَحرم در حج باعث شرکت گسترده زنان در این کنگره مذهبی شده است+ تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقنا- عربستان سال گذشته الزام حضور همراه مرد برای زنان در مناسک حج را برداشت. این موضوع باعث حضور گسترده زنان برای انجام این فریضه مهم شده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ خبرگزاری فرانسه نوشت: عربستان سعودی در سال 2021 و در چارچوب الزامات مربوط به همه‌گیری بیماری کووید19، قانون قدیمی حضور محرم یا همراه مرد برای زنان حاجی را برداشت. همین موضوع باعث شده تا امسال و در حج 2022 هزاران زن از سرتاسر جهان اسلام برای شرکت در این گردهمایی مذهبی به مکه و مدینه مشرف شوند.

بسیاری از زنان لباس های مشکی را که به طور سنتی توسط سازمان دهندگان حج ترجیح داده می‌شد را کنار گذاشتند و لباس‌هایی با رنگ های قرمز، سبز، نارنجی و آبی بر تن کردند.

سال گذشته، وزارت حج عربستان به زنان در هر سنی اجازه داد تا بدون داشتن خویشاوند مرد موسوم به «محرم» به زیارت بپردازند، مشروط بر اینکه به صورت دسته جمعی بروند.

مقامات سعودی پیش از این برای هر زائر زن زیر 45 سال، سرپرست مرد تعیین کرده بودند که این قانون بسیاری از زنان در سراسر جهان را از انجام یکی از پنج رکن اسلام باز می داشت. این حکم جدید همچنین زنان بالای 45 سال را که برای حضور بدون برادر، پسر، پدر یا شوهر مردد بودند، تشویق کرده است.