شناسهٔ خبر: 54966521 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده یزد: مالیات اصناف پشتوانه آبادانی و سازندگی جامعه است

یزد- ایرنا- نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: مالیات اصناف پشتوانه آبادانی و سازندگی در جامعه و عامل موثری درتامین بودجه فعالیت شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دفتر نماینده یزد، محمد صالح جوکار در جمع گروهی از اصناف یزد افزود: تعامل مناسبی بین اصناف و اداره‌کل امور مالیاتی ایجاد شده است و در استان کسی به دنبال زورگیری از اصناف نیست.

وی با بیان اینکه هزینه‌های امورمالیاتی ربطی به امور دفاعی ندارد و در کشورهایی مانند عراق و سوریه نیز مالیات به طور کامل دریافت می‌شود، ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته جریمه تخلف از قوانین سنگین است و هزینه فساد باید آنقدر بالا باشد که کسی به سمت آن نرود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی قوانین بنا به شرایط جامعه نیاز به تغییر دارد و مجلس از پیشنهاد بخش های مختلف برای اصلاح قوانین استقبال می‌کند.

در نشست نماینده مردم یزد با اصناف، مسئولان و نمایندگان اصناف و اتحادیه‌ها برخی مشکلات مربوط به قشر در زمینه سرمایه‌گذاری، بیمه، قانون کار، ارائه خدمات از سوی شهرداری ها، به کارگیری اتباع بیگانه و جذب صنایع را تشر یح کردند.

افزایش جریمه‌های مربوط به تخلفات اصناف از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.