شناسهٔ خبر: 54952304 - سرویس سیاسی
منبع: دفاع پرس | لینک خبر

فرمانده هوانیروز ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

رصد پیشرفت‌های تجهیزاتی دشمن از سوی هوانیروز/ ارتقای توان عملیاتی در برابر تهدیدات

امیر سرتیپ قربانی با اشاره به رصد تهدیدات و پیشرفت‌های تجهیزاتی دشمن گفت: آنچه که امروز بر روی بالگردهای پیشرفته دنیا به جهت تسلیحاتی نصب است، بر روی بالگردهای هوانیروز نیز نصب است.

صاحب‌خبر -

رصد تهدیدات تجهیزاتی دشمن از سوی هوانیروزامیر سرتیپ «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به رصد تهدیدات و به‌روزرسانی تجهیزات این یکان عملیاتی، اظهار داشت: امروز یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های هوانیروز نگاه به تجهیزات روز دشمنان و رصد تهدیدات احتمالی در این حوزه است؛ از این رو ضمن شناسایی و رصد تهدیدات ضدبالگردی و سامانه‌های هوایی، توان رزمی خود را ارتقا می‌دهیم.

وی با بیان اینکه توان ضد بالگردی کشور‌هایی که در دکترین نظامی ما دشمن محسوب می‌شوند به‌طور مستمر در حال رصد و ارزیابی است، گفت: ما مطابق با نیاز سازمانی و اقتضای عملیاتی سامانه‌های خود را تجهیز و به‌روزرسانی می‌کنیم.

امیر قربانی افزود: برد سلاح‌های هوانیروز و تاکتیک‌های نبرد این یکان در مقایسه با گذشته به‌طور کلی تغییر کرده است و آنچه که امروز بر روی بالگرد‌های پیشرفته دنیا به جهت تسلیحاتی نصب است، بر روی بالگرد‌های هوانیروز نیز نصب است؛ تسلیحات برد بلند، موشک‌های هوشمند و نقطه‌زن، اخلالگر‌های راداری و سامانه‌های دید در شب پیشرفته از جمله مواردی است که بالگرد‌های ما به آن مجهز شده‌اند.

فرمانده هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: تمام پیشرفت‌ها و دستاورد‌های ارزشمندی که امروز هوانیروز از آن برخوردار است، به واسطه تلاش شبانه‌روزی متخصصان کشورمان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی ایجاد شده است.

انتهای پیام/ 221