شناسهٔ خبر: 54949458 - سرویس اجتماعی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آتش سوزی در مراتع دور از انتظار نیست

فرماندار تفت گفت: با توجه به گرم شدن هوا و احتمال آتش‌سوزی در مراتع دستگاه‌های ذی‌ربط باید آمادگی برای حوادث احتمالی را داشته باشند.

صاحب‌خبر -

محمد دهشیری گفت: بحران اصلی در شهرستان تفت در حال حاضر موضوع تنش آبی است با توجه به اینکه شهرستان سرچشمه آب استان است، اما در تامین آب خود با مشکل روبرو است و در ۳۲۴ روستای شهرستان با تنش آبی روبرو هستیم و باید اقداماتی در این زمینه انجام شود.

دهشیری به موضوع آب‌رسانی سیار نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نیاز شهرستان یازده تانکر برای آب‌رسانی سیار است، اما این کار با ۴ تانکر در حال انجام است.

به گفته او: در این موضوع آب رسانی سیار ضروری است دستگاه‌هایی که از امکانات مناسب برخوردار هستند شرکت آب و فاضلاب را در زمینه آب‌رسانی سیار کمک نمایند.

دهشیری به موضوع مگس مدیترانه‌ای نیز اشاره کرد و گفت: اگر در زمینه مبارزه با این آفت رسیدگی به موقع صورت نگیرد این موضوع به یک بحران تبدیل خواهد شد و نیاز است مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مبارزه با این آفت را جدی گرفته و با همکاری و آموزش کشاورزان و بهره‌برداران در زمینه مبارزه با این آفت اقدامات موردنیاز را انجام دهد.

محمد دهشیری، فرماندار تفت این مطالب را در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران این شهرستان بیان کرد.

فرماندار تفت گفت: نیاز است با ترویج فرهنگ شهروندی و آموزش‌های مردمی از بروز برخی حوادث جلوگیری شود.

محمد دهشیری با اشاره به حوادث تلخ چند روز گذشته در نقاط مختلف شهرستان تفت گفت: حوادث چند روز گذشته در شهرستان تفت باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد تا از حوادث مشابه در آینده جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان تفت گفت: در رسیدگی به این حوادث کوتاهی در امر امدادرسانی صورت نگرفت و دستگاه‌های امدادی و خدماتی در اسرع وقت در منطقه حاضرشده، اما خطا‌های فردی باعث بروز این حوادث شد.

فرماندار تفت به لزوم تهیه تقویم برای برگزاری مانور‌های امداد و نجات از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط اشاره کرد و گفت: با برگزاری مانور در حوزه‌های امداد و نجات، آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدماتی برای حوادث احتمالی افزایش می‌یابد و برگزاری دوره‌های آموزشی نیز در این زمینه گره گشا خواهد بود.