شناسهٔ خبر: 54947942 - سرویس اجتماعی
منبع: مهر | لینک خبر

اخبار شهرداری مناطق؛

طرح بازآفرینی بوستان بزرگ ولایت

مدیریت شهری پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته در تهران خدمات گوناگونی را به شهروندان ارائه داده که شهرداری مناطق در این زمینه نقش ویژه‌ای دارند، در این بسته خبری اخبار شهرداری مناطق را بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مدیریت شهری به‌دلیل تعدد خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهد، همواره در پایتخت کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به نوعی بسیاری از ابعاد زندگی شهروندان با خدمات مدیریت شهری و شهرداری تهران گره خورده است.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از خدمات مدیریت شهری می‌پردازیم.

طرح بازآفرینی بوستان بزرگ ولایت

آغاز فعالیت غرفه شهرداری در نخستین نمایشگاه ۱۴۰۱

غرفه نمایشگاه شهرداری منطقه یک با هدف نمایش گذاشتن پروژه‌های شاخص شهری این منطقه در نخستین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری شهرداری تهران شروع به کار کرد.

غرفه نمایشگاه شهرداری منطقه یک با هدف نمایش گذاشتن پروژه‌های شاخص شهری این منطقه در نخستین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری شهرداری تهران شروع به کار کرد. در این غرفه به ارائه ماکت‌هایی از پروژه احداث خیابان ۳۵ متری شهید افتخاری و تقاطع غیر همسطح آن با بزرگراه امام علی (ع) که یکی از پروژه‌های مهم ترافیکی منطقه یک است، دستگاه چیپر جهت تبدیل سر شاخه‌ها چیپس چوب و دیگر تجهیزات شهری پرداخته است.

در این غرفه همچنین پروژه‌های شاخص منطقه، جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، اقدامات و عملکرد معاونت‌ها توسط تلویزیون نصب شده به نمایش گذاشته می‌شود و مراجعین و بازدید کنندگان در خصوص اقداماتی که در منطقه در حال انجام است راهنمایی کامل می‌شوند.

یکی از اقداماتی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود، معرفی پروژه‌های مشارکتی منطقه است، که بازدید کنندگان داخلی و خارجی علاقمند به مشارکت در خصوص این پروژه‌ها می‌توانند با حضور در غرفه در جریان پروژه‌های قبلی اجرا شده و امکانات، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جدید مشارکتی منطقه یک اطلاعات لازم را کسب کنند.

در این غرفه علاوه بر کتابچه دوزبانه شمیران نگین تهران که به جاذبه‌های گردشگری منطقه یک اشاره کرده است، دفترچه عملکردی منطقه یک نیز در خصوص اهم اقدامات منطقه، پروژه‌های شاخص، رویکردها، چشم اندازها، یادداشت‌های شهردار، معاونین و پروژه‌های مشارکتی به نمایش گذاشته شده است.

همچنین بنرهای اطلاع رسانی پروژه قدمگاه امامزاده صالح (ع) و خیابان شهید افتخاری، استند اهم اقدامات شهرداری منطقه یک و… نیز برای اطلاعات بیشتر مراجعین ارائه شده است. غرفه شهرداری منطقه یک اولین غرفه ورودی در طبقه دوم قرار دارد که در دومین روز از افتتاح مورد توجه مدیران شهری شهرداری تهران قرار گرفته است.

طرح بازآفرینی بوستان بزرگ ولایت

تلاش برای دسترسی همگانی به خدمات با کیفیت و ارزان شهرداری

مدیر حراست سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران گفت: در دوره جدید مدیریت شهری، تحولات و تغییرات اساسی و چشمگیری در مدیریت شهری رخ داده است.

محمدصادق سرافراز با اشاره به اینکه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با توجه به در اختیار داشتن یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های توزیع کالاهای اساسی در تهران در موضوع خدمت‌رسانی به شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: با توجه به اینکه این سازمان در دوره جدید مدیریت، از پویایی و رشد خاصی برخوردار است، به حراست و صیانت ویژه نیز احتیاج دارد.

مدیر حراست سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تأکید بر اینکه حفظ منافع شهروندان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های حراست سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران است، اظهار کرد: با تدابیر ریاست سازمان حراست شهرداری تهران، برنامه‌هایی در شهرداری تهران و به ویژه در این سازمان به اجرا درآمد که رصد و پایش خدمات‌رسانی میادین میوه و تره بار به شهروندان در بازدیدهای میدانی مستمر تنها یکی از آن‌هاست.

وی با اشاره به ایجاد و تکمیل بانک اطلاعاتی بهره‌برداران و کارگران غرف به منظور پاسخگویی سریع‌تر و دقیق‌تر به مطالبات شهروندان و نیازهای سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، تصریح کرد: علاوه بر ایجاد و راه‌اندازی سامانه‌های مختلف رصد و پایش، تاکنون ۵۰ درصد از پروژه شبکه مانیتورینگ و سامانه رصد آنلاین تمامی میادین و بازارهای میوه و تره بار صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا دو ماه آینده تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

سرافراز با بیان اینکه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از لحاظ تعداد مراکز تحت پوشش، وسعت و پراکندگی یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری تهران است، خاطرنشان کرد: سامانه نگاه مبتنی بر رصد و پایش لحظه‌ای تمامی میادین و بازارهای میوه و تره بار برای پاسخگویی سریع به مسائل و مشکلات، در اختیار مدیران میادین و رؤسای بازارها قرار می‌گیرد.

مدیر حراست سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با اشاره به اینکه میدان مرکزی میوه و تره بار تهران با وسعه ۲۷۰ هکتاری یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری کشور است که علاوه بر میوه و تره بار پایتخت، محصولات مورد نیاز استان‌های همجوار را نیز تأمین می‌کند، گفت: به منظور حفظ حقوق شهروندان، برنامه‌های ویژه‌ای برای میدان مرکزی داریم که در سال جاری اجرا می‌شود.

طرح بازآفرینی بوستان بزرگ ولایت

نقش مؤثر انتقال تجربیات شهرداری کلان شهرها در افزایش کیفیت زندگی و ارتقای تکنولوژی‌های نوین

شهردار منطقه ۱۹ با حضور در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران در بوستان گفتگو از نمایشگاه «شهرهای خواهرخوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری تهران» بازدید کرد.

مهدی هدایت در حاشیه این بازدید با اشاره به کیفیت بالای این نمایشگاه در انتقال تجربیات متنوع در مدیریت شهری افزود: حضور شهرداری کلان شهرها و خواهر خوانده که میزبان آنها هستیم و شهرداران و زحمت کشان حوزه مدیریت شهری در این نمایشگاه نقش مؤثری در تبادل و انتقال تجربیات در این حوزه و اثرات آنها در افزایش کیفیت زندگی و ارتقای تکنولوژی‌های نوین مدیریت شهری دارد.

هدایت در این بازدید ضمن حضور در غرفه این منطقه گفت: منطقه ۱۹ در این نمایشگاه علاوه بر نمایش توانمندی‌ها، دستاوردها و برنامه‌های اجرایی پروژه‌ها، شاخص‌ها، چشم انداز، ظرفیت‌های گردشگری منطقه، فرصت‌های سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی، طرح باز آفرینی ناحیه سه، طرح بازآفرینی بوستان بزرگ ولایت، گزارش ۳۰۰ روزه مدیریت شهری منطقه و اماکن شاخص در قالب کتاب الکترونیکی، اینفوگرافی، پخش موشن و تیز و سایر روش‌های نوین تبلیغاتی اطلاع رسانی ارائه کرده است.

شهردار منطقه ۱۹ ضمن دعوت از شهروندان شریف و قدرشناس برای بازدید از این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه پروژه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف شهری و دستاوردهایی که برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان منطقه مؤثر است برای اطلاع رسانی به نمایش گذاشته شده است.