شناسهٔ خبر: 54736374 - سرویس بین‌الملل
منبع: تسنیم | لینک خبر

نگرانی محافل ارشد اسرائیل از افزایش آمار خودکشی میان نظامیان/ در جنگ بعدی جبهه داخلی باید سپر ارتش شود

محافل عالی‌رتبه در تل‌آویو ضمن ابراز نگرانی از افزایش آمار خودکشی میان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که همه چیز به‌عکس شده است و به‌نظر می‌رسد در جنگ آینده جبهه داخلی اسرائیل مجبور است از ارتش محافظت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، با وجود لفاظی‌ها و تهدیدهای توخالی برخی مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر آمادگی ارتش این رژیم برای ورود به جنگ در مرحله آینده؛ اما واقعیت میدانی کاملاً متفاوت است، این چیزی است که از زبان کارشناسان و حتی مسئولان ارتش اسرائیل بیان می‌گردد و مقالات متعددی در رسانه‌های عبری در این زمینه منتشر می‌شود.

در همین راستا ژنرال «اسحاق برک» افسر ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی که به افشای ناکامی‌های ارتش این رژیم می‌پردازد دو روز قبل با انتشار مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد: هرچه زمان می‌گذرد ناتوانی و عدم آمادگی ارتش اسرائیل برای مقابله با یک جنگ فاجعه‌آمیز در چندین جبهه فاش می‌گردد؛ جنگی که دیر یا زود وارد آن می‌شویم.

«یوآو لیمور» کارشناس امور نظامی رژیم صهیونیستی نیز که یکی از تریبون‌های مؤسسات امنیتی اسرائیل محسوب می‌شود با انتشار یادداشتی در روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم اعلام کرد: عملیات زمینی می‌توانست نتیجه جنگ مه سال گذشته را تغییر دهد، اما اگر وضعیت به همین روال ادامه پیدا کند؛ یعنی اسرائیل به عملیات زمینی علیه نوار غزه متوسل نشود جبهه داخلی اسرائیل همچنان ضربات بزرگی دریافت خواهد کرد و نتیجه آن یک معادله وارونه است؛ یعنی درواقع جبهه داخلی باید از ارتش محافظت کند، نه به‌عکس.

این کارشناس صهیونیست افزود: در اصل ارتش اسرائیل به‌جای اینکه خودش وارد عمل شود و سربازانش را برای محافظت از اسرائیلی‌ها به خطر بیندازد، اسرائیلی‌ها را برای محافظت از نظامیان در معرض خطر قرار می‌دهد، این همان وضعیتی است که بعد از جنگ آخر با لبنان برای اسرائیل به وجود آمد.

وی تصریح کرد: عدم توسل به عملیات زمینی به‌مرور زمان منجر به بی‌اعتمادی به ارتش اسرائیل خواهد شد و نتیجه این می‌شود که اسرائیل در هر جنگ آینده باید هزینه‌های سنگینی بپردازد.

از طرف دیگر شبکه کان رژیم صهیونیستی به‌نقل از محافل امنیتی عالی‌رتبه در تل‌آویو اعلام کرد: میزان خودکشی میان نظامیان ارتش اسرائیل در نیمه امسال در مقایسه با سال‌های گذشته به‌طرز قابل‌توجهی افزایش یافته است؛ به‌طوری که از ابتدای سال 2022 تاکنون 11 سرباز خودکشی کرده‌اند و این درحالی است که در سال 2020، 9 سرباز خودکشی کرده بودند.

در این زمینه ژنرال «یانیو عاشور» رئیس بخش نیروی انسانی ارتش رژیم صهیونیستی در یک جلسه اضطراری با متخصصان سلامت و بهداشت روان به بررسی علت افزایش آمار خودکشی بین نظامیان صهیونیست پرداخت.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز به‌نوبه خود اعلام کرد که خودکشی سربازان باید مورد بررسی قرار بگیرد، این اتفاقات اخیراً زیاد شده است.

کارشناسان صهیونیست معتقدند نظامیان اسرائیلی که شهرک‌نشینان پیشتر اعتماد زیادی به آنها داشتند و برای محافظت از جبهه داخلی خود به آنها تکیه کرده‌ بودند، اغلب بیماران روانی هستند یا از وضعیت بغرنج عصبی رنج می‌برند که همین امر به‌شدت آنها را به‌سمت خودکشی سوق می‌دهد.

آمار نشان می‌دهد 58 تن از نظامیان صهیونیست که در جنگ جولای 2006 با حزب‌الله لبنان حضور داشتند تنها چند ماه بعد از پایان این جنگ خودکشی کردند و بعد از آن دور تازه خودکشی سربازان صهیونیست در 4 جنگ بعدی با غزه تشدید شد.

بعد از جنگ جولای 2006 رژیم اشغالگر صهیونیستی برای درمان سربازان خود یک منطقه روستایی را به این منظور اختصاص داد و 900 سرباز صهیونیست که در این جنگ شرکت کرده بودند برای درمان ثبت‌نام و ده‌ها تن از میان آنها خودکشی کردند. مرکز مربوطه در این روستا برای درمان بیماری‌های روانی سربازان صهیونیست تلاش می‌کند تا آمار واقعی سربازانی را که از شرایط سخت روانی رنج می‌برد پنهان کند و در واقع تعداد این سربازان یک راز نظامی برای ارتش رژیم صهیونیستی است.

البته بیماری‌های روانی تنها نقصی نیست که سربازان صهیونیست دارند؛ چرا که مراکز مطالعاتی اسرائیل در سال 2017 اعلام کردند 54 درصد از سربازان ارتش این رژیم اعتیاد به مواد مخدر دارند.

انتهای پیام/+