شناسهٔ خبر: 54736252 - سرویس بین‌الملل
منبع: آریا | لینک خبر

لاوروف: هیچ ارتباطی بین عملیات روسیه در اوکراین و بحران جهانی غذا وجود ندارد

صاحب‌خبر -
لاوروف: هیچ ارتباطی بین عملیات روسیه در اوکراین و بحران جهانی غذا وجود ندارد
خبرگزاری آریا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه پس از گفتگو با همتای ایرانی خود حسین امیرعدواللهیان در کنفرانسی خبری گفت: هیچ ارتباطی بین عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین و بحران جهانی غذا وجود ندارد.

به گزارش سرویس بین المللی آریا؛لاوروف گفت: مایلم بار دیگر تاکید کنم که هیچ ارتباطی بین عملیات ویژه روسیه در اوکراین و بحران غذایی وجود ندارد.

اگر اوکراین و حامیان غربی آن مشکل پاکسازی بنادر دریای سیاه از مین را حل می کردند، تلاش هایی که اکنون از سوی ترکیه و دبیرکل سازمان ملل انجام می شود، مدت ها پیش با موفقیت همراه بود.

لاوروف گفت: «تلاش برای ایجاد یک فاجعه جهانی از مقدار غلات باقیمانده در اوکراین، یک سیاست کاملاً ناجوانمردانه است، زیرا همه می‌دانند که این غله کمتر از یک درصد از تولید جهانی گندم و سایر محصولات غلات را تشکیل می‌دهد». . بنابراین، اکنون بسیار مهم است که اوکراینی‌ها کشتی‌های خارجی را که در آنجا گروگان گرفته‌اند، رها کنند و به هیچ وجه از این مشکل و به ویژه در تجارت مواد غذایی و کودهای شیمیایی به‌عنوان حیله‌ای استفاده نکنند که توجه را از شکست‌ها و اشتباهات خود غرب در سیاست جهانی منحرف کند.»