شناسهٔ خبر: 54312152 - سرویس سیاسی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قاسمی مطرح کرد

آماده باش مدیران فرودگاه‌ها برای برگزاری حج امسال

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای حج امسال باید مدیران فرودگاه ها آماده باش باشند، چرا که کوچک ترین بی دقتی تبعات زیادی را به دنبال دارد.

صاحب‌خبر -

آقای رستم قاسمی گفت: امسال باید حج متفاوتی را برای زائران خانه خدا رقم زد، کارکنان فرودگاهی و هواپیمایی باید در خدمت رسانی به زائران خانه خدا آماده شوند و موظف هستند تا با آموزش دقیق و منظم، همواره سرویس مطلوب به مسافران ارائه دهند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی کوچکترین بی دقتی در برگزاری حج تبعاتی را به دنبال دارد و مسرانه از مدیران فرودگاه‌های حاجی بر می‌خواهم که در فرودگاه متبوع اعلام آماده باش کنند تا عملیات پیش رو به نحو احسنت انجام شود.

او می‌گوید، برای سفر‌های اربعین امسال به دنبال سفر ارزان هستیم و در دستور کار خود این موضوع را قرار داده‌ایم.

ایمنی و امنیت فرودگاه را برنامه ریزی کرده ایم

همچنین آقای حمید رضا سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و هوانوردی ایران گفت: اولین هدف که از الزامات ایکائو هست، ایمنی هوانوردی و امنیت فرودگاهی است که در ایام پرواز‌های حج امسال ۸ اولویت برنامه ریزی کرده ایم که تمامی آن‌ها را اجرایی خواهیم کرد.

همچنین آقای محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: بعد از کرونا فنر سفر‌های هوایی باز شده و بر همین اساس افزایش ناوگان و توسعه زیرساخت‌های تخصصی باید مورد توجه قرار گیرد و باید کاملا متوازن حرکت کنیم و از بخشی نگری پرهیز کنیم. توسعه سخت افزاری و نرم افزاری در شرکت فرودگاه‌ها مورد توجه است.

شروع پرواز‌های حج برای دست اندرکاران حج ۱۸ خرداد و برای زوار خانه خدا ۲۲ خرداد است و تا  ۱۲تیر به طول خواهد انجامید. بیش از ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر از ۱۷ فرودگاه کشور اعزام شده و ۱۵۸ پرواز رفت و تعداد ۱۵۸ پرواز برگشت برای حج انجام می‌شود.