شناسهٔ خبر: 54307054 - سرویس اقتصادی
منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس مرکز کار ایران و دبیر اولین جشنواره متاراد در گفتگو با ایلنا مطرح کرد :

استقبال خوب دستگاههای مختلف از نمایشگاه متاراد/ تشکر از حمایت خبرگزاری ایلنا

سمیعی می گوید :خوشبختانه نمایشگاه متاراد با استقبال خوبی برگزار شد و در این نمایشگاه از زوایای مختلف به مسئله اقتصاد دیجیتال پرداخته شد و خوشبختانه به همه اهدافی که مد نظر داشتیم تقریبا رسیدیم.

صاحب‌خبر -

سعید سمیعی، رئیس مرکز کار ایران و دبیر اولین جشنواره متاراد با حضور در غرفه خبرگزاری ایلنا و در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به روند مطلوب اولین دوره این نمایشگاه گفت: اولین دوره نمایشگاه متاراد (رمزارز، رمزارزش، متاورس، اقتصاد دیجیتال و صنایع وابسته) از 3 الی 6 خرداد ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد و قرار است 24 خرداد ماه کنفرانس بین‌المللی متاراد برگزار شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه نمایشگاه با استقبال خوبی برگزار شد و در این نمایشگاه از زوایای مختلف به مسئله اقتصاد دیجیتال پرداخته شد و خوشبختانه به همه اهدافی که مد نظر داشتیم تقریبا رسیدیم.

سمیعی افزود: هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه نزدیکتر کردن فاصله میان دستگاه‌های سیاست‌گذار، حاکمیتی و فعالان بخش خصوصی بود. با توجه به اینکه در بسیاری از دستگاه‌ها، قوانین مدون نشده برگزاری این نمایشگاه بهانه‌ای شد تا فعالین حوزه متاراد با سیاست‌گذاران و دستگاه‌های مختلف از نزدیک آشنا شوند.

وی با اشاره به برگزاری همایش متاراد در چند روز آینده گفت: اولین کنفرانس متاراد 24 خرداد در سالن همایش‌های اجلاس سران با حضور همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مرتبط و همچنین فعالان این حوزه برگزار می‌شود که ریاست شورای سیاست‌گذاری این کنفرانس اصغر جهانگیر، معاون محترم اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه است و قرار است در این کنفرانس از زوایای مختلف مسئله اقتصاد دیجیتال مورد بررسی قرار بگیرد.

سمیعی ادامه داد: در کارگروه و پنلی که قرار است در این کنفرانس اجرا شود متخصصین حضور دارند و حتی ما یک پنل تخصصی فرهنگی داریم که قرار است کارشناسان و مدیران شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور پیدا کنند. در بحث حقوقی، پنلی با حضور کارشناسان حقوقی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برگزار خواهد شد و در بحث آموزش و مدارس قرار است در یک پنل تخصصی اساتیدی از وزارت آموزش و پرورش حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال اولین دوره نمایشگاه متاراد حمایت، هدایت و نظارت است، گفت: این رویداد چه در بخش نمایشگاهی و چه در بخش کنفرانس، بدون حمایت، نظر و نظارت همه دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی، امنیتی و اجرایی کشور هرگز شکل نمی‌گرفت و خوشبختانه تا حد قابل قبولی به اهدافی که می‌خواستیم رسیدیم.

سمیعی افزود: هرچند قوه قضائیه و دستگاه‌های امنیتی حمایت خوبی کردند اما باید گله کنیم از برخی دستگاه‌های اجرایی که موضوع فعالیت آنها با نمایشگاه مرتبط بود کمتر در این نمایشگاه حضور پیدا کردند و امیدواریم در کنفرانس بتوانند حضور پررنگتری داشته باشند و ما نیز میزبان خوبی برای آنها باشیم.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مرتبط گفت: در طول برگزاری نمایشگاه،  تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت آموزش و پرورش منعقد کردیم که هدف آن هم‌افزایی و همکاری مرکز کار ایران و وزارت آموزش و پرورش با هدف توانمندسازی و آموزش دانش‌آموزان و ارتقاء دانش در حوزه اقتصاد دیجیتال است و قرار است بعد از برگزاری نمایشگاه و قبل از برگزاری کنفرانس نیز تفاهم‌نامه‌ها و مشارکت‌نامه‌های مختلفی را با نهادها و دستگاه‌های مختلف و فعالان این حوزه منعقد کنیم.

سمیعی با اشاره به اینکه امکان برگزاری این نمایشگاه در خارج از کشور با توجه به درخواست برخی از غرفه‌داران وجود دارد، گفت: مرکز کار ایران کاملا این آمادگی را دارد که سال‌های آینده نمایشگاه متاراد را برگزار کند و حتی در خارج از کشور نیز چنین نمایشگاهی را برگزار کنیم اما باید بپذیریم که ابتدا باید موضوعات مطرح شده و همچنین اصل برگزاری نمایشگاه متاراد در داخل کشور نهادینه شود و بعد به دنبال برگزاری نمایشگاه در خارج از کشور باشیم.

وی با تقدیر از رسانه‌ها به خصوص خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در پوشش رویدادهای اولین نمایشگاه متاراد گفت: جا دارد تشکر ویژه‌ای داشته باشم از خبرگزاری کار ایران (ایلنا) و خبرنگاران خوب این خبرگزاری و همچنین مجموعه رسانه‌ای نجوا خبر که به عنوان حامی رسانه‌ای اولین نمایشگاه و کنفرانس متاراد، حضور پررنگی در نمایشگاه داشتند و هفته‌ها قبل از برگزاری این نمایشگاه و در 4 روز برگزاری نمایشگاه، تمامی اتفاقات و رویدادها را پوشش دادند و امیدواریم بتوانیم در رویدادهای آتی نیز میزبان شایسته‌ای برای آنها و اهالی رسانه باشیم.

خبرنگار علی زادمهر