شناسهٔ خبر: 54233815 - سرویس ورزشی
منبع: رکنا | لینک خبر

دبیرکل کمیته المپیک: بعید می‌دانم از IOC نتوانیم تاییدیه بگیریم

رکنا ورزشی: دبیر کل کمیته ملی المپیک زمان ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات کمیته ملی المپیک را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، کیکاوس سعیدی در مورد این که با توجه به برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در ششم شهریور، ثبت نام از کاندیداهای انتخابات از چه زمانی آغاز می شود، عنوان کرد: ما تلاش می‌کنیم که بین ۱۵ تا ۲۰ تیر ثبت نام از کاندیداها را آغاز کنیم چون ۴۵ روز قبل از زمان تعیین شده باید ثبت نام‌ها آغاز شود. به سرعت دستورالعملی را که تاییدیه مجمع دارد، به IOC می فرستیم و تلاش می‌کنیم تا قبل از ۱۵ تیر تاییدیه IOC را هم داشته باشیم و براساس آن ثبت نام‌ها را  انجام دهیم. 

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که اگر تا ۱۵ تیر تاییدیه آیین نامه برگزاری انتخابات از سوی IOC  ارسال نشود، تکلیف ثبت‌نام‌ها و برگزاری انتخابات چه می‌شود؟ تاکید کرد: بعید می‌دانم که نتوانیم تاییدیه را بگیریم. ما با توجه به نظر مجمع پاسخ قانع‌کننده‌ای به کمیته بین‌المللی المپیک می‌دهیم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا تاییدیه را بگیریم. 

سعیدی  در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در مجمع فوق‌العاده برخی از اعضای هیات اجرایی رئیس فدراسیون نیستند رای دادند و این مسئله از لحاظ قانونی مشکل ایجاد نمی کند؟ تصریح کرد: این مجمع مشورتی بود. از طرفی هیات اجرایی خودش می‌توانست تاریخ برگزاری انتخابات را تعیین کند اما خواست دو تاریخ را در مجمع به شور بگذارد و با مشورت مجمع، تاریخ برگزاری انتخابات را مشخص کند بنابراین چون این مجمع مشورتی بوده مشکلی ایجاد نمی‌کند اما در مجمع انتخاباتی فقط کسانی که حق رای دارند می توانند رای بدهند. 

وی درباره زمان مجدد سفر دبیرکل شورای المپیک آسیا به ایران، گفت: قرار است با دفتر معاونت رئیس جمهور هماهنگ کنیم تا هر زمان فرصت ملاقات فراهم شد به ایران بیاید. حسین المسلم اعلام کرد که مشکلی ندارد و می تواند هر زمان که باشد به ایران بیاید. 

سعیدی همچنین در خصوص زمان پرداخت اولین مرحله بورسیه ورزشکاران و ۷ درصد بودجه فدراسیون‌ها، یادآور شد: هنوز زمان دقیق پرداخت مشخص نیست، گزارش عملکرد را از فدراسیون‌ها می‌گیریم و آن را برای  المپیک سولیداریتی ارسال می‌کنیم تا بتوانیم مجوز اولین پرداخت بابت بورسیه‌ها را بگیریم. 

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: در مورد پرداخت بودجه فدراسیون‌ها نیز بنا داریم ۷ درصد دیگر از بودجه را در خرداد پرداخت کنیم تا پرداختی کمیته ملی المپیک به فدراسیون‌ها در سه ماه اول سال به ۵۰ درصد برسد، البته در حال حاضر اولویت ما خرید ارز است و باید یک میلیون یورو ارز تهیه کنیم که هزینه آن ۳۰ میلیارد تومان می‌شود. ما خرید البسه و هزینه پرواز کاروان را هم داریم البته پرداخت ۷ درصد به فدراسیون‌ها هم مصوبه هیات اجرایی دارد و در دستور کار قرار دارد، به محض اینکه دریافتی از خزانه‌داری داشته باشیم، بودجه فدراسیون‌ها را پرداخت می‌کنیم.