شناسهٔ خبر: 54233046 - سرویس ورزشی
منبع: ایسنا | لینک خبر

ربیعی: مقابل استقلال بیش از ۹ موقعیت ایجاد کردیم/ نمی‌خواهم کارنامه‌ام خراب شود

امیرعلی عوض‌پور

سرمربی مس رفسنجان می‌گوید تیمش مقابل استقلال بیش از ۹ موقعیت ایجاد کرد اما به نتیجه مورد نظر نرسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد ربیعی سرمربی مس رفسنجان پس از شکست ۲ بر صفر تیمش مقابل استقلال در هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: به تیم استقلال بابت قهرمانی و پیروزی‌شان در بازی امروز تبریک می‌گویم. به بازیکنان مس رفسنجان خسته نباشید می‌گویم. با توجه به استراتژی‌ای که مد نظرمان بود و با توجه به اینکه می‌دانستیم استقلال در بازی‌هایی که گل اول را خورده است، نتوانسته پیروز میدان شود، می‌خواستیم گل اول را به ثمر برسانیم و تیمی اگر به گل می‌رسید، می‌توانست گل دوم بازی را هم به ثمر برساند. ما چند موقعیت را از دست دادیم و این فرصت را به تیم استقلال دادیم تا از موقعیت‌های خود به گل برسد. بعد از گل اول، مقداری بازتر عمل کردیم و در یکی از ضدحمله‌ها گل دوم را دریافت کردیم. حسین‌زاده طی یک مهارت فردی توانست ورق بازی را برگرداند. ما ۱۰ دقیقه از بازی را از دست دادیم و همین از دست دادن ۱۰ دقیقه ابتدای نیمه دوم، ۲ فرصت را به استقلال داد و گل‌های بازی رقم خورد.

او ادامه داد: پس از بازی‌های تراکتور و گل‌گهر و استقلال، دروازه‌بانان، بهترین بازیکنان زمین شدند. ما می‌توانستیم فشرده بازی کنیم اما این سبک من نیست. شاید ما گل اول بازی را به ثمر می‌رساندیم، ریتم بازی عوض می‌شد. فوتبال ما تماشاگرپسند است و یک جایی نتیجه رقم می‌خورد و جایی دیگر آن نتیجه مدنظر پیش نمی‌آید اما به طور کلی تیم من باید بیشتر موقعیت ایجاد کند و کمتر به حریف موقعیت دهد. این را در بازی مقابل استقلال به نمایش گذاشتیم اما در نهایت بازنده شدیم. من بین دو نیمه به بازیکنان گفتم اسیر بازی نیمه اول نشوید و استقلال تیم باهوشی است و از کوچکترین فرصت‌ها استفاده می‌کند. از تمام هواداران به خاطر حمایت‌شان و مجموعه باشگاه مس تشکر می‌کنم.

او در پاسخ به سوالی در رابطه با جدایی از باشگاه مس رفسنجان گفت: چنین مساله‌ای وجود ندارد. من یک سال دیگر با باشگاه مس قرارداد دارم و صحبت‌هایی در دو هفته اخیر با هیات مدیره داشته‌ام و امیدوارم درخواست‌هایی که داده شده، بررسی شود. حضور مس رفسنجان در جمع ۶ تیم برتر لیگ برتر، یک دستاورد بزرگ است. ما یک بازی دیگر هم در پیش داریم و تمرکز خود را روی این بازی می‌گذاریم و در هفته بعد به بازیکنانی میدان می‌دهیم که کمتر بازی دهند و نتیجه برای من اولویت نیست.

ربیعی درباره عملکرد داوری گفت:‌ من در چند صحنه هم با داوری اختلاف نظر دارم و در یک صحنه سیلوا می‌توانست از بازی اخراج شود. داوری در کل مشکل خاصی نداشت.

سرمربی مس رفسنجان درباره جذب مهاجم در فصل آینده لیگ برتر گفت: ما از نظر فلسفه بازی، ۲ بازی متفاوت در این ۲ بازی اخیر داشتیم. از نظر من، منشا و مجید علیاری و محسن آذرباد و مهاجمان‌مان توانستند توانایی خود را ابراز کنند. ما دومین خط حمله برتر لیگ هستیم  و این به خاطر این است که موقعیت‌های زیادی ایجاد کنیم. من دوست ندارم خیلی دفاعی بازی کنیم و نمی‌شود اسم این مسائل را فرصت‌سوزی گذاشت. مجید علیاری جوان و آینده‌دار است و اینجا باید تجربه‌اندوزی شود. ما در گل‌های دریافت شده باید ترمیم و تمرین‌های بهتری داشته باشیم اما در کل خوشحالم چون چیزی را ارائه می‌دهیم که مورد پسند من است. تا زمانی که در فوتبال هستم، می‌خواهم بر طبق فلسفه خود پیش بروم.

او درباره تماشاگرانی که خارج از استادیوم بودند گفت: من هوادارانی را خارج از استادیوم دیدم که نتوانستند بلیت تهیه کنند و بیرون از ورزشگاه مانده بودند و از من خواستند که راهی برای ورود به استادیوم باز شود. در شهرستان‌هایی مثل رفسنجان، قائمشهر و آبادان، من توصیه می‌کنم مردم شهر هواداران تیم شهر خود باشند چون تیم مس زحمت کشیده است و به لیگ برتر آمده است. در قائمشهر تیم اول نساجی است و در آبادان تیم اول، صنعت نفت است. به نظر من بهتر است مردم طرفداران تیم شهر خود باشند.

ربیعی درباره اخبار در خصوص جدایی ۲ بازیکن عمانی‌اش گفت: من این مساله را تایید نمی‌کنم. ما یک بازی دیگر در پیش داریم و برای فصل جدید تصمیم‌گیری می‌کنیم. برخی‌ها در کل این فصل درباره من صحبت‌های نادرستی را مطرح کردند. من خیلی اهل مصاحبه نیستم و خیلی از مسائل باشگاه را بازتاب نمی‌دهم. من امسال و سال گذشته و پس از صعود به تیم لیگ برتر، تیم‌هایی بودند که پیشنهاد دادند و برخی‌ها در این رابطه اخباری را منتشر کردند. من بگویم که برای فصل آینده قولی به باشگاه نداده‌ام. قول دادن در فوتبال کار غلطی است. قولی که من می‌دهم این است که با تمام وجود کار می‌کنم. بیش از ۷۰ درصد بازیکنان تیم قرارداد بلندمدت دارند. چند بازیکن هم قراردادشان تا پایان فصل تمام می‌شود و مذاکرات در این رابطه انجام خواهد شد. ما از ۲ بازیکن عمانی خود استفاده کردیم و در پایان فصل درباره آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنیم. من از عملکرد بازیکنانم راضی هستم اما مشکلاتی داریم که باید برطرف شود.

سرمربی مس رفسنجان درباره عملکرد دروازه بان تیمش گفت: من عملکرد سید حسین حسینی را خوب دیدم. در پیروزی‌ها نقش دروازه‌بان خیلی مهم است. ما روی گل دوم کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم اما در گل اول می‌شد کارهایی انجام داد. ما در نیمه اول یک موقعیت به حریف دادیم اما در نیمه دوم شرایط متفاوت شد. من نمی‌توانم همه دقایق بازی را در اختیار داشته باشم. در بازی با گل‌گهر سیرجان، فروزان توانست دروازه خود را حفظ کند تا اینکه این تیم روی یک موقعیت کرنر به گل رسید. ما باید موقعیت‌های حریف را دفع کنیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم. ما مقابل استقلال هم ۳ موقعیت مسلم گل را از دست دادیم. ما جلوی استقلال بیش از ۹ موقعیت داشتیم. ما بیشترین میزان فشار را روی گل‌گهر و استقلال داشتیم اما دستاوردی نداشتیم. 

او درباره آینده‌اش در مس رفسنجان گفت: از شما می‌خواهم که بازی آخر تیم هم انجام شود. مدیرعامل باشگاه به من لطف دارند. ما صحبت‌هایی با مدیران داشتیم و من درخواست‌هایی داشتیم. مس رفسنجان جزو ۶ تیم برتر لیگ برتر است و باید برای فصل آینده با تیم‌های برتر لیگ رقابت داشته باشیم و این اتفاقات باید رقم بخورد. ما در بحث سخت‌افزار تا حدودی رشد کردیم اما باید تکمیل شود. بخش اعظمی از بازیکنان حفظ خواهد شد اما باید تقویت‌هایی صورت بگیرد. ما باید از حوزه‌های مختلف تیم‌داری بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم و اگر این اتفاق رقم بخورد، ما در خدمت تیم مس رفسنجان خواهیم بود. اگر غیر از این باشد، شرایط فرق می‌کند چون روند مس رفسنجان رو به رشد بوده است و من نمی‌خواهم کارنامه‌ام خراب شود.

انتهای پیام