شناسهٔ خبر: 54186222 - سرویس ورزشی
منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سفر به کانادا؛ پر مسئله، پرحاشیه و کم ثمر

برنامه تدارکاتی ایران نگران‌کننده شد

دیدار ایران و اکوادور به دلیل عدم همکاری کشور میزبان (کانادا) در جهت اختصاص یک ورزشگاه برای انجام این مسابقه لغو شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، این مسئله در پی آن رخ داد که از روزهای گذشته مشخص بود با توجه به فضای سیاسی میان بخشی از ایرانیان مقیم کانادا، سفر ایران برای انجام بازی تدارکاتی با مخاطراتی مواجه خواهد شد.

حالا ایران راهی جز انجام بازی تدارکاتی در ونکوور و بازگشت سریع به تهران ندارد؛ آن هم در شرایطی که به نظر می‌رسد سفر دور و دراز و پر مشکل ایران به آمریکای شمالی تنها در صورتی توجیه داشت که زمان حضور تیم ملی ایران در این کشور طولانی می‌بود اما با وضعیت فعلی و با بازگشت سریع از ونکوور به تهران عملا بخش مهمی از زمان آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران از بین می‌رود.

ایران در حالی‌که به دلیل مشکلات مربوط به دریافت ویزای کانادا باید زمانی را در کشور ترکیه و شهر آنکارا تلف کند، زمانی را نیز باید صرف سازش بازیکنان با تفاوت زمانی بین دو کشور کرده و این مسئله در بازگشت از کشور کانادا نیز صدق می‌کند. ملی‌پوشان بعد از بازگشت از ونکوور به تهران نیز حداقل به دو روز زمان برای ریکاوری نیاز خواهند داشت؛ آن هم در شرایطی که دو پنجره فیفایی و چهار بازی دوستانه از معدود زمان‌های آماده سازی ایران برای رقابت‌های جام جهانی است.

اما این تنها مسئله‌ای نیست که در دوره چهار فیفادی پیش رو در پیش داریم. مسابقه ایران با حریف سوم (سنگال) هنوز قطعی نیست و با توجه به بار مالی پیش بینی شده ممکن است به‌طور کل به سرانجام نرسد. همچنين برای مصاحبه چهارم نیز هنوز حریفی برای بازی پیش بینی نشده و مشخص نیست که در بازگشت از کانادا در نهایت ایران از دو فیفادی باقی مانده خود چگونه استفاده خواهد کرد.

این‌طور هم به نظر می‌رسد که اگر بازی احتمالی ایران با سنگال آخرین مسابقه تدارکاتی تیم ملی باشد، با توجه به شرایط انتهای فصل و خستگی بازیکنان بعد از سال طولانی ورزشی آن چند روز باقی‌مانده نیز اردو از کیفیت لازم برخوردار نباشد.

با این مسائل حالا کمیته روابط بین‌الملل که با همکاری یک فرد شناخته شده در پی برنامه ریزی چهار بازی تدارکاتی ایران در ماه خرداد بود باید پاسخگوی اتفاقات پیش آمده باشد؛ به خصوص که از همان ابتدا نیز پیش بینی می‌شد ایده سفر به کانادا ممکن است مخاطره آمیز باشد و باید با احتیاط درباره آن فکر کرد. مسابقه‌ای که حتی در صورت برگزاری به دلیل مسائلی که پیرامون خود دارد ممکن است آسیبی بیش از منفعت احتمالی به ما تحمیل کند.

طبق معمول در این موضوع هم سرمربی تیم ملی رویه سکوت را در پیش گرفته و مشخص نیست شرایط برای تیم ملی چگونه پیش خواهد رفت و آیا ایران کلیدی‌ترین ماه آماده سازی برای رقابت‌های جام جهانی با دو پنجره فیفایی و چهار فیفادی را با این اوضاع قمر در عقرب کاملا از دست خواهد داد یا به سرعت نقشه‌های تازه‌ای روی میز مذاکره کنندگان بازی‌های دوستانه تیم ملی خواهد آمد.

در حال حاضر مشکل مالی و البته نبود ارتباطات و صد البته شرایط خاص ایران از مهم‌ترین موانعی هستند که مانع از تدوین یک برنامه مناسب برای فوتبال ایران در این دوره زمانی شده‌اند.