شناسهٔ خبر: 54186217 - سرویس بین‌الملل
منبع: مهر | لینک خبر

چین:

آمریکا راهبرد تفرقه و تقابل را در هند و اقیانوسیه دنبال می کند

وزیر خارجه چین اعلام کرد آمریکا با در پیش گرفتن راهبرد تفرقه و تقابل در منطقه هند و اقیانوسیه، تنها به بروز نگرانی‌های بیشتر در این منطقه کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه سی جی تی ان، وزیر خارجه چین اعلام کرد راهبرد هند و اقیانوسیه آمریکا عامل بروز نگرانی‌های بیشتر در سطح جهان است.

«وانگ یی» روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد راهبرد هند و اقیانوسیه آمریکا باعث نگرانی بیشتر در جهان به ویژه در میان کشورهای منطقه شده است.

وزیر خارجه چین افزود که راهبرد آمریکا به دنبال حذف بنای همکاری‌های است که در منطقه به خوبی عمل کرده، و نیز دستاوردها و شتاب توسعه صلح آمیزی است که با تلاش‌های هماهنگ همه کشورهای منطقه در طول دهه‌های گذشته بوجود آمده است.

وانگ یی افزود: حقایق نشان خواهد کرد که راهبرد به اصطلاح هند و اقیانوسیه در اصل یک استراتژی برای ایجاد تفرقه، تحریک تقابل و تضعیف صلح است. این مقام چینی تاکید کرد که چین مانند سایر کشورهای منطقه از ابتکاراتی که برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای مفید است استقبال می‌کند، اما در تعارض با تلاش‌های است که به دنبال ایجاد تفرقه و تقابل هستند.