شناسهٔ خبر: 54143494 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

وزیر راه: 7 هزارمیلیارد تومان برای حمل و نقل ریلی آذربایجان غربی اختصاص یافت/ اتمام پروژه کریدور شمالغرب تاسال آینده

وزیر راه و شهرسازی از اختصاص۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش حمل و نقل و ریلی آذربایجان‌غربی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه کریدور بزرگراهی غرب کشور با اشاره به اینکه این مسیر یکی از مهم‌ترین کریدورهای کشور است، اظهار کرد: کریدور غرب به چند پایانه مهم با کشورهای همسایه متصل می‌کند و می‌تواند مزیت ترانزیتی بسیار خوبی برای کشور داشته باشد.

وی گفت: در استان آذربایجان‌غربی بخش‌های کمی از پروژه باقی مانده و عملیات اجرایی پروژه در حال انجام است که بر اساس توافق انجام گرفته و سفر ریاست جمهوری که امروز در استان حضور دارند، میزان اعتبار پیش بینی شده به حدی است که می‌تواند در بخش حمل و نقل جاده‌ای و ریلی استان تغییر بزرگی را ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با تخصیص اعتبارات در جریان سفر امروز، به نظر می‌رسد کریدور شمالغرب در محدوده آذربایجان‌غربی نهایتا تا سال آینده به پایان برسد و بتواند به سایر استان‌ها وصل شود که این امر می‌تواند نقش مهمی در توسعه آذربایجان غربی داشته باشد.

قاسمی با اشاره به میزان مبلغ مدنظر برای توسعه بخش حمل و نقل و ریلی استان، عنوان کرد: این مبلغ، رقمی معادل ۷ هزار میلیارد تومان که البته آذربایجان غربی جزو استان‌های نادری بوده که این میزان تخصیص اعتبار پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/س