شناسهٔ خبر: 52252428 - سرویس ورزشی
منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

قهرمانی بی‌حرف‌و‌حدیث فوتسال بانوان در کافا

ملی‌پوشان با یک قهرمانی آسان به استقبال آسیا رفتند.

صاحب‌خبر -

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم ملی فوتسال بانوان ایران، قهرمان مسابقات آسیای مرکزی شد. آخرین‌باری که ایران در تورنمنتی بین‌المللی شرکت کرد، اردیبهشت‌۱۳۹۸ بود که به روسیه اعزام شد.

تیم ملی فوتسال بانوان بعد از تعطیلی دو‌ساله، با وجود اینکه فقط ۲ هفته از تشکیل این تیم می‌گذشت، راهی تورنمنت کافا با حضور ۴ تیم از آسیای مرکزی شد. تیم ایران در این رقابت‌ها ۶ دیدار به‌صورت رفت‌و‌برگشت انجام داد که در ۵ مسابقه پیروز شد و تنها یک تساوی کسب کرد و با ۱۷‌امتیاز قهرمان شد. ازبکستان با کسب ۱۳‌امتیاز نایب‌قهرمان شد و قرقیزستان با ۴‌امتیاز سوم شد. تاجیکستان، تیم میزبان، نیز با کسب فقط یک‌امتیاز در جایگاه چهارم این تورنمنت قرار گرفت.

مسابقاتی آسان برای ایرانی‌ها

زهرا رحیمی و نسیم کیانی‌مقدم به‌عنوان داور و فیروزه دهقان به‌عنوان کمک‌داور در این تورنمنت حضور داشتند. زهرا رحیمی اولین داور الیت بین‌المللی ایران بود که در این تورنمنت قضاوت کرد. البته این بازی‌ها برای تیم فروزان سلیمانی یک چالش فنی مفید به حساب نمی‌آمد و برای شروع دوباره تیم ملی فوتسال زنان ایران گزینه خوبی بود.

سحر پاپی، فاطمه پاپی، طاهره مهدی‌پور، اعظام آخوندی، مهسا علی‌مددی، فاطمه رحمتی، فرشته خسروی، سحر زمانی، فرشته کریمی، فرزانه توسلی، سارا شیربیگی، نسترن مقیمی و نسا احدی، بازیکنان ایران در این تورنمنت بودند که هدایت آن‌ها را فروزان سلیمانی بر‌عهده داشت؛ البته این فهرست سر‌و‌صدای زیادی را به پا کرد.

۴۳ گل زده و ۴ گل خورده

ایران در این مسابقات ۴۳ گل در ۶ بازی به ثمر رساند و فقط ۴ گل دریافت کرد. تیم ملی فوتسال بانوان ایران روز جمعه ۸‌بهمن در آخرین دیدار مقابل تاجیکستان، تیم میزبان مسابقات، به میدان رفت و با پیروزی ۹‌بر ۰ مقابل حریفش، قهرمان این تورنمنت شد. نسترن مقیمی، فرشته کریمی (۳ گل)، سارا شیربیگی (۲ گل)، نسا احدی، سحرپاپی و مهسا علی‌مددی گل‌ز‌نان ایران در این دیدار بودند.

تنهادیداری که شاگردان سلیمانی پیروز از زمین بیرون نیامدند، دیدار برگشت برابر ازبکستان بود. در پنجمین بازی، تیم ملی فوتسال زنان ایران برابر ازبکستان متوقف شد تا پس از ۴ پیروزی پیاپی نوار پیروزی‌های ایران قطع شود. آن‌ها در این بازی به تساوی ۲‌بر ۲ بسنده کردند. هر ۲ گل ایران را در این بازی نسترن مقیمی، ملی‌پوش اهل بابل تیم ملی و باشگاه نصر فردیس البرز، به ثمر رساند. ایران در‌حالی در این مسابقه با ازبک‌ها مساوی کرد که روز قبل از آن، در نخستین رویارویی، ازبکستان را ۵‌بر ۲ شکست داده بود.

تیم ملی فوتسال زنان ایران در سومین دیدارش با نتیجه ۱۰‌بر ۰ تیم قرقیزستان را شکست داده بود. سارا شیر‌بیگی، نسترن مقیمی، سحر زمانی، فاطمه رحمتی، نسا احدی، فرشته کریمی، سحر پاپی و فرشته خسروی گل‌های این دیدار را زدند؛ اما در بازی برگشت مقابل قرقیزستان، ایران به پیروزی با تفاضل کمتری دست یافت. چهارمین دیدار تیم ملی فوتسال بانوان در تورنمنت کافا برابر قرقیزستان با برتری ۵‌بر ۰ ملی‌پوشان به پایان رسید. حریف در این بازی اجازه نداد گل‌های ایران دو‌رقمی شود. گل‌های تیم ملی را سحر پاپی، فاطمه رحمتی، نسترن مقیمی، سارا شیربیگی و فرشته کریمی به ثمر رساندند.

۲۱ گل سهم میزبان شد

دومین بازی دختران ملی‌پوش فوتسال، با پیروزی پرگل برابر تیم میزبان رقم خورد. تیم ملی ایران در یک بازی یک‌طرفه و تمرینی، ۱۲‌بر ۰ تاجیکستان میزبان را شکست داد. فاطمه پاپی، فرشته خسروی، فرشته کریمی، علی‌مددی و شیربیگی گل‌های این دیدار را به ثمر رساندند. تاجیک‌ها آخرین حریف ایران در روز پایانی بودند که ۹‌گل دیگر نیز از ایران دریافت کردند.