شناسهٔ خبر: 52245209 - سرویس سیاسی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بنیاد حامیان دانشگاه کردستان ۴۷۸ عضو دارد

مدیر مرکز ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه کردستان گفت: بنیاد حامیان این دانشگاه ۴۷۸ عضو شامل اعضای افتخاری، حامیان مادی و معنوی متشکل از همه اقشار و طبقات مختلف اجتماعی دارد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - امیر رشیدی گفت: تاسیس بنیاد حامیان دانشگاه کردستان یکی از تجارب و الگو‌های موفق دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در توسعه همکاری با جامعه و صنعت است.

مدیر مرکز ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه کردستان گفت: اساسنامه این بنیاد که ۱۷ بهمن سال ۱۳۹۸ تشکیل شده است بر اساس آیین نامه اجرایی تاسیس و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد تهیه شده است و مشتمل بر سه فصل، ۴۸ ماده و ۴۳ تبصره است که به تصویب هیات موسس و هیات امنای دانشگاه کردستان رسیده است.

او با بیان اینکه مراحل ثبت بنیاد به عنوان یک سازمان مردم نهاد در استانداری کردستان در حال انجام است،می گوید: بنیاد حامیان دانشگاه کردستان نشانگر تلاش جدی این دانشگاه برای ایجاد عدالت اجتماعی و تبدیل این دانشگاه به یک دانشگاه جامعه محور است.

رشیدی گفت: فلسفه این بنیاد بر این اساس قرار گرفته است که مسائل و مشکلات مناطق مختلف استان کردستان توسط اعضای بنیاد در مجمع عمومی بنیاد مطرح و توسط دانشگاه دسته‌بندی و اولویت بندی شوند.

مدیر مرکز ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه کردستان می گوید: دانشگاه کردستان به عنوان یک دانشگاه جامعه محور خود را متعهد می‌داند سیاست‌های آموزشی و پژوهشی خود را بر حل مشکلات اولویت‌دار مناطق کردنشین منطبق کرده و همچنین کمک‌های حامیان دانشگاه و خیرین، با نظارت مستقیم بنیاد هزینه شود.

او با اشاره به اینکه بنیاد حامیان دانشگاه کردستان زندگی نامه خیرین و حامیان دانشگاه را بر روی وب سایت دانشگاه قرار داده است، گفت: مجمع عمومی بنیاد حامیان می‌تواند برای ترویج الگوسازی و فرهنگ سپاسگزاری مکان‌هایی را در داخل دانشگاه به نام پیشگامان گمنام توسعه نامگذاری کند.

منیع:ایرنا

انتهای پیام/م