شناسهٔ خبر: 52107877 - سرویس بین‌الملل
منبع: افکارنیوز | لینک خبر

راهپیمایی گسترده یمنی ها در محکومیت جنایات ائتلاف سعودی

مردم صنعاء و شهرهای استان های صعده، الحدیده و چند شهر دیگر یمن امروز در محکومیت جنایات ائتلاف سعودی راهپیمایی گسترده برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

مردم صنعاء و شهرهای استان های صعده ، الحدیده و چند شهر دیگر یمن امروز در محکومیت جنایات ائتلاف سعودی راهپیمایی گسترده برگزار کردند.

شهروندان یمنی در این راهپیمایی که مسئولین استانی هم در آن حضور داشتند بر حمایت از ارتش و کمیه های مردمی یمن برای مقابله با حملات بزدلانه ائتلاف آمریکایی-سعودی-اماراتی تاکید کردند.

آنها با سر دادن شعار تاکید کردند مردم آزاده یمن از تشدید حملات متجاوزان هراسی ندارند و حمله را با حمله پاسخ می‌دهند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی‌ها همچنین ضمن اعلام بسیج عمومی برای اعزام فرزندانشان به جبهه های نبرد بر ادامه پشتیبانی از نیروهای مسلح با مال و جان خود تاکید کردند.

مسئولین یمنی هم تاکید کردند: آمریکایی‌ها و ائتلاف شر و تروریسم پیام حضور امروز ملت یمن در خیابان‌ها را درک کنند، زیرا عزم و اراده فرزندان ملت یمن با ادامه تجاوز و جنایات و محاصره دشمنان علیه یمن از بین نمی‌رود.

آنها گفتند، پروژه دفاع از میهن تنها گزینه مقابله با پروژه استعماری است که کشورشان از سوی ائتلاف سعودی ابا آن روبه روست آنها از مزدوران ائتلاف سعودی نیز خواستند از خیانت دست کشیده و از تصمیم عفو عمومی استفاده کنند.

راهپیمایی گسترده یمنی ها در محکومیت جنایات ائتلاف سعودی

سازمان بین المللی نجات کودکان کشته شدن بیش از ۶۰ نفر از جمله سه کودک در حملات هوایی امروز ائتلاف سعودی-اماراتی به یمن را تایید کردند.

رسانه‌ها دیشب و صبح امروز از حمله شدید جنگنده‌های ائتلاف سعودی به بندر الحدیده (غرب) و زندانی در استان صعده (شمال غرب یمن) خبر دادند.

طبق گزارش رسانه‌های یمنی، در پی حمله بامدادی جنگنده‌های ائتلاف به زندانی در استان صعده، دست‌کم ۱۴۰ نفر کشته و مجروح شده‌اند. شبکه «المیادین»، صبح امروز، در این خصوص گزارش داد که تا این لحظه ۶۲ جسد از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

 استاندار صعده نیز امروز خبر داد: «بیمارستان‌ها پر از شهدا و مجروحان هستند و ما به شدت نیاز به دارو و ملزومات پزشکی داریم».

 المیادین همچنین صبح امروز  گزارش داد که شمار شهدا و مجروحان حمله دیشب ائتلاف سعودی به الحدیده به شش نفر از جمله ۳ کودک و ۱۸ مجروح رسیده است.