شناسهٔ خبر: 52038818 - سرویس سیاسی
منبع: جوان | لینک خبر

تریبون دیروز مفسدان، مدعی امروز کارگران

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

روزنامه شرق در مطلبی به قلم یکی از عناصر موسوم به ملی-مذهبی و از بازداشت شدگان فتنه ۸۸ با عنوان «اعتراضات و درک واقع بینانه» نوشت: «کشور در سال جاری بیش از هر دوره دیگری شاهد افزایش شمار تظاهرات و تجمعات اعتراضی با محوریت مشکلات صنفی و حقوقی و اقتصادی بوده است... مروری بر اخبار تجمعاتی از این دست نشان می‌دهد در ماه‌های گذشته این تجمعات به صورت کمّی در حال افزایش بوده است؛ یعنی شمار و تعداد تجمعات برگزارشده نسبت به سال‌های گذشته روند رو به افزایشی داشته است.»
در ادامه این مطلب آمده است: «شواهد موجود همچنان نشان می‌دهد به‌زودی نمی‌توان انتظار تغییر مشهود و فوری، اثرگذار و فراگیر در شرایط اقتصادی کشور داشت... بی‌برنامگی، کمبود نقدینگی دولت، محدودیت درآمد‌های کشور، در آستانه ورشکستگی‌بودن بخشی از مؤسسات اقتصادی و معدنی و صنعتی و به‌ارث‌رسیدن مسائل مزمن گذشته، هزینه‌های رو به افزایش نهاد‌های دولتی و... ازجمله عواملی است که نشانگر پیچیدگی مسائل جاری کشور و ناتوانی مسئولان در بازکردن گره‌های درهم‌تنیده اقتصادی کشور است».
نکته قابل تأمل اینکه جریانی اکنون مدافع حقوق صنفی کارگران و کارمند شده که در دولت برآمده از اصلاحات حقوق آن‌ها به سبب فساد صندوق ذخیره فرهنگیان، ضایع شد. وقتی قوه قضائیه مفسدان مرتبط با پرونده فساد صندوق ذخیره فرهنگیان را بازداشت و راهی دادگاه کرد، برخی رسانه‌های اصلاح طلب بلافاصله به تریبون این مفسدان بدل شدند.
برای نمونه همین روزنامه شرق - ۱۲ تیر ۹۸- در گزارشی با عنوان «من متهم اشتباهی‌ام» به تطهیر «بهروز ریخته‌گران» بدهکار چندهزار میلیارد تومانی و متهم دانه درشت پرونده بانک سرمایه پرداخت. این روزنامه اصلاح طلب در مصاحبه مذکور، ریخته گران را صرفاً یک تولیدکننده جا زد و اینگونه القا کرد که قطع دسترسی این فرد به اموالش، به تولیدملی لطمه زده و موجب بحران کارگری می‌شود!
جریان مدعی اصلاح طلب همچنین به عنوان بانی اصلی تورم ۴۳ درصدی و نقدینگی سرسام‌آور و عامل اصلی گرانی مسکن و خودرو و کالا‌های اساسی، اکنون به جای عذرخواهی و تلاش برای جبران خسارت ها، اتفاقات مثبت چند ماه اخیر را انکار کرده و پالس آشوب و اغتشاش می‌دهد و حتی پا را فراتر گذاشته و توصیه می‌کند که هوای آشوبگران و اراذل و اوباش را داشته باشید!