شناسهٔ خبر: 52038433 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

امدادرسانی به ۵۰ مسافر گرفتار در برف و کولاک گردنه ایواندره سلسله

خرم آباد - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر سلسله گفت: ۲۰ دستگاه خودروی گرفتار شده در برف و کولاک با ۵۰ مسافر در گردنه ایواندره این شهرستان امدادرسانی شد.

صاحب‌خبر -

امیرحسین یوسفوند شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به دنبال بارش برف در محور مواصلاتی سلسله - خرم آباد حوالی گردنه ایواندره طی ساعات گذشته تاکنون ۲۰ خودرو رهاسازی شده است.

وی افزود: تیم های امداد و نجات بین شهری پایگاه‌های هلال احمر این شهرستان توانستند بیش از ۵۰ مسافر گرفتار در این مسیر را امدادرسانی نمایند.

یوسفوند خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط جوی از هم وطنان تقاضا می شود از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند یا در صورت ضرورت با تجهیزات کامل به خصوص زنجیر چرخ، لباس گرم و مقداری آذوقه در جاده ها تردد نمایند.

گفتنی است امدادرسانی در تصادفات جاده‌ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیرچرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال‌احمر در طرح زمستانی ارائه می‌کند.

نجات جان مادر باردار الشتری در منطقه سخت گذر قلایی

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سلسله نیز گفت: یک مادر باردار در یکی از مناطق سخت گذر قلایی که جاده ارتباطی آن به علت بارش برف مسدود شده بود با کمک ماما و نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر نجات یافت.

دکتر کرم حسین حسنوند در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طی تماس مامای خانه بهداشت منطقه، مادری ۳۰ ساله با سابقه سزارین قبلی ساکن روستای چم گرگعلی با درد و علایم زایمان به خانه بهداشت مراجعه می کند.

وی افزود: همان زمان توسط ماما اقدامات اورژانسی جهت کمک به مادر و فرزند انجام می شود اما چون راه ارتباطی منطقه به علت بارش برف مسدود شده بود پس از مدتی باهمکاری اورژانس ۱۱۵ و عوامل هلال احمر به بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان منتقل شد و اکنون در شرایط جسمانی مطلوبی قرار دارد.

منطقه محروم قلایی به مرکزیت عدل آباد در بخش فیروزآباد شهرستان سلسله قرار دارد.