شناسهٔ خبر: 52036636 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

مراکز دارای مجوز گردشگری سلامت در مشهد ۲ برابر شد

مشهد- ایرنا- مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مراکز دارای مجوز گردشگری سلامت اعم از دولتی و خصوصی در مشهد نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است.

صاحب‌خبر -

داود خوش‌شکن روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ۳۰ مرکز شامل بیمارستان، کلینیک و درمانگاه در مشهد مجوز گردشگری سلامت دارند که از این تعداد هشت بیمارستان شامل خاتم الانبیا (ص)، امام رضا (ع)، ولایت، شهید هاشمی‌نژاد، طالقانی، قائم (عج) و بیمارستانهای شیخ و اکبر در حوزه کودکان به صورت دولتی و بقیه در بخش خصوصی فعالیت دارند.
وی خاطرنشان کرد: طبق شیوه نامه جدید هر بیمارستان، درمانگاه و یا کلینیک می‌تواند با رعایت استانداردهای لازم مجوز گردشگری سلامت را بگیرد اما برای مطب‌های پزشکی که کار زیبایی انجام می دهند، هنوز شیوه نامه ای از سوی وزارت بهداشت ابلاغ نشده است. 

وی از سه برابر شدن تعداد شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری سلامت در مشهد خبر داد که اکنون ۱۰۰ شرکت گردشگری بدین منظور فعالیت دارند.
مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: در شرایط پاندمی کرونا و با انتشار سویه اومیکرون، ورود گردشگران سلامت از کشورهای پرخطر مانند انگلستان، دانمارک و آلمان به کشور و نیز مشهد ممنوع است اما ورود اتباع دیگر کشورها مشروط به داشتن آزمایش پی.سی.آر منفی طی ۴۸ ساعت پیش از آن و گواهی تزریق واکسن امکان پذیر است که کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان نیز در این زمره قرار دارند.
خوش شکن با اشاره به سفر معاون اقتصادی استاندار نجف به مشهد و بازدید از مراکز گردشگری سلامت در این کلانشهر گفت: وی دیروز و امروز از بیمارستانهای دانشگاهی اکبر، خاتم الانبیا (ص) و امام رضا (ع) مشهد و همچنین چندین مرکز درمانی خصوصی مانند بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی "ناظران" با هدف فراهم‌شدن زمینه اعزام بیماران از این کشور به مشهد بازدید کرد.
 

                          

مراکز دارای مجوز گردشگری سلامت در مشهد ۲ برابر شد


معاون استاندار نجف در جمع کادر پزشکی و درمانی بیمارستان ناظران هدف از سفرش را گرفتن روادید درمانی از ایران به منظور اعزام زائران عراقی برای دریافت خدمات پزشکی درمانی سلامتی، چکاپ، خدمات زیبایی و حتی استفاده از منابع طبیعی مانند آبگرم معدنی دانست. 
حاج محسن التمیمی ادامه داد: به زودی جمعی از پزشکان عراقی برای آشنایی با خدمات پزشکی و درمانی به ایران سفر خواهند کرد.
رییس بیمارستان ناظران مشهد نیز در این بازدید گفت: بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی ناظران که توسط خیران مشهدی راه اندازی شده است دارای ۶ اتاق عمل، اورژانس، درمانگاه، سی.تی.اسکن، شیمی درمانی و ام.آر.آی و بخش های مختلف درمانی است.

دکتر مسعود خانی افزود: در این بیمارستان علاوه بر درمان بیماران انکولوژی (سرطان)، بیماران دیگری تحت عمل جراحی، درمان و بستری قرار می‌گیرند که این بیمارستان در حوزه گردشگری سلامت نیز به تازگی فعال شده است.

گردشگری سلامت به گردشگری پزشکی، گردشگری درمان طبیعی و همچنین گردشگری صحت، تندرستی و نیز پیشگیری تقسیم بندی می‌شود.

هم اکنون ایران از مقاصد بزرگ گردشگری سلامت در منطقه است و کشورهای همجوار مانند عراق، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان و سایر کشورهای منطقه متقاضی استفاده از خدمات و امکانات گردشگری سلامت در ایران هستند.