شناسهٔ خبر: 51975060 - سرویس علمی-فناوری
منبع: ایتنا | لینک خبر

عرصه نایت‌بادهایی که از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت خواب استفاده می‌کنند

ایتنا - این ابزار از اپ مراقبه (مدیتیشن) Calm پشتیبانی می‌کند تا به شما برای خواب بهتر با این تکنیک نیز کمک کند.

صاحب‌خبر - بازاری عظیم برای تکنولوژی‌هایی که به بهبود کیفیت خواب کمک کنند وجود دارد، از جمله تخت‌‌خواب‌های هوشمند (مانند Sleep Number) یا تشک‌های هوشمند (مانند 3D Matrix)، ولی بی‌تردید جنبه شنیداری یکی از داغترین حوزه‌ها برای محصولاتی است که به بهبود خواب افراد کمک می‌کنند. در حالی که بسیاری از برندهای صوتی عمده از جمله Bose دستگاه‌هایی عرضه کرده‌اند که به بهبود خواب کمک می‌کنند، ولی شرکت‌های دیگر هم هستند که تمرکز خود را بر رقم زدن تجربه کاملی از شبی خوب برای کاربرانشان گذاشته‌اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، Kokoon یکی از چنین شرکت‌هایی است؛ این شرکت با عرضه Nightbudها (که ایربادهای بلوتوثی هستند) تلاش کرده است به استفاده‌کنندگانش برای فرو رفتن تدریجی به خوابی راحت به کمک اصواتی سه‌بعدی از طبیعت، کتاب‌های صوتی، یا موسیقی منتخبشان یاری برساند.
 
اکنون این شرکت از عرضه قابلیت‌های جدیدی برای بهبود بیشتر کیفیت خواب خبر داده است و مدعی است که الگوریتم جدید آن از AI برای ارائه آنالیزی عمیقتر برای کمک به فرد برای استراحت در شب استفاده می‌کند.
 
ایربادهای Kokoon میزبان سنسورهای بسیار مهمی برای تشخیص خواب هستند، از جمله یک نور فروسرخ (مادون قرمز) برای شناسایی ضربان قلب کاربر در زمانی که ایربادها را روی سر خود نصب می‌کند. تمام این داده‌ها از طریق اپ گوشی MyKokoon به کاربر ارائه می‌شود، که اکنون قابلیت‌های مضاعفی به آن افزوده شده است.
 

اول از همه، Kokoon می‌گوید که الگوریتم این اپ اکنون از AI برای سنجش دقیقتر داده‌ها استفاده می‌کند. به کمک AI، این اپ اطلاعات نشان داده شده بر روی اپ MyKokoon  تنوعبخشی می‌کند و توصیه‌های اختصاصی بر مبنای داده‌های ضبط شده توسط این اپ ارائه می‌کند.
 
اپ MyKokoon اکنون داده‌های خواب شما را با APIهای Health Kit  اپل به اشتراک خواهد گذاشت، تا قابل ترکیب با داده‌هایی از دستگاه‌های دیگری همچون Apple Watch بوده و به شکلی جامعنگر در اپ Health بر روی iOS ارائه شود. نهایتاً اینکه، این اپ ضمن برخوداری از استفاده از ترک‌های صوتی در اسپاتیفای و Audible، این امکان را دارد که وقتی تشخیص دارد شما به خواب رفته‌اید این اصوات را به صورت تدریجی کاهش داده و قطع کند.
همچنین این ابزار از اپ مراقبه (مدیتیشن) Calm پشتیبانی می‌کند تا به شما برای خواب بهتر با این تکنیک نیز کمک کند.