شناسهٔ خبر: 51974698 - سرویس اقتصادی
منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکنش‌ها به افزایش سن بازنشستگی/ منتظر جشن پایان خدمت نباشید، ۲ سال دیگر منتظر بمانید

کاربران خبرآنلاین، دیدگاه خود را درباره افزایش سن بازنشستگی در لایحه بودجه سال آینده مطرح کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طبق لایحه بودجه ۱۴۰۱ سن بازنشستگی در دستگاه‌های دولتی دو سال افزایش یافت.

بر اساس بند «د» تبصره ۲۰ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، به منظور پایدارسازی منابع صندوق‌های بازنشستگی، از ابتدای سال آینده سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری و سازمان تامین اجتماعی، دو سال افزایش می‌یابد. با توجه به این تصمیم دولت، این سوال مطرح است که آیا این اقدام دولت در شرایط کنونی درست است؟ کاربران خبرآنلاین در این خصوص دیدگاه خود را مطرح کردند.

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: «اگر اول قواعد نظام رفاهی سالمندان و بازنشستگان توسعه پیدا کند و بعد این قانون مطرح و تصویب شود، در این صورت موافقم، اما در غیر این صورت کاملا مخالف.»

کاربری عنوان کرد: «ریخت و پاش در تامین اجتماعی بیداد می‌کنه. کارمندانش انواع بن و سفرهای تفریحی و... دریافت می‌کنند. اینها را قطع کنند، درست می‌شه. ضمنا بعد از ۶۰سالگی که من نوعی ۳۰سال بیمه پرداخت کرده‌ام، آیا تضمینی وجود دارد که ۳۰سال زنده باشم و مستمری دریافت کنم؟»

سعید، کاربر دیگر خبرآنلاین متذکر شد: «تو کشوری که مشکل بیکاری جوانان هست، آخه این چه کاریه؟»

کاربری نوشت: «قطعا مخالفم. این مورد باید اختیاری باشه و در صورت کارکرد بیشتر، حقوق بازنشستگی بیشتر پرداخت شود.»

محمد، کاربر خبرآنلاین عنوان کرد: «این کار بسیار غلط است، زیرا اکثر کسانی که مشمول این قانون می‌شوند، در ابتدای خدمت خود با سابقه بازنشستگی ۳۰ سال استخدام شده‌اند و تصویب این قانون بدون اخذ رضایت آنها خلاف شرع است.»

کاربری نوشت: «چطور باید کارمند ۳۲ سال کار کنه، ولی حقوق بازنشستگی ۳۰ سال بهش تعلق می‌گیره؟ کاملا با افزایش سابقه بازنشستگی مخالفم و مصوبه ظالمانه ای هستش.»

یکی از کابران خبرآنلاین عنوان کرد: «در ادارات و دستگاه‌ها اغلب کسانی که به سن بازنشستگی نزدیک می‌شن، خیلی کار خاصی نمی‌کنند. جدای این‌که بالاترین حقوق‌ها رو هم می‌گیرند و به نظر من بازنشستگی هر کدام از اون‌ها منجر به سبک‌تر شدن سیستم میشه. ضمن اینکه طرح دولت فقط از این ستون به اون ستون کردنه.»

کاربری متذکر شد: «به خاطر این‌که در کشور ما هنوز همه جوانان کار ندارند، دلیلی برای افزایش سن بازنشستگی ندارد.»

یکی از کاربران یادآور شد: «با توجه به ازدیاد بیکاری در جوانان، سن بازنشستگی نباید افزایش یابد، بلکه به میزان ۵ سال کاهش یابد تا جوانان بتوانند وارد بازار کار شوند. افزایش سن بازنشستگی ظلم بزرگی به قشر کارمند و کارگر است که پس از ۳۰سال تلاش حال که وقت استراحتشه، دوباره بایست سرکار بره.»

کاربری تاکید کرد: «به هیچ‌وجه موافق نیستم. انصاف نیست کسی که منتظر جشن پایان خدمتش هست، دوباره دو سال دیگه منتظر بمونه.»

۲۲۳۲۲۵