شناسهٔ خبر: 51965094 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور در گرگان

کسب یک مدال برنز برای کشتی گلستان و ادامه قدرت‌نمایی مازندرانی‌ها

گرگان - ایرنا - اجتماع صدها علاقه‌مند به کشتی پشت درهای سالن محل برگزاری، حذف اطری از حضور در فینال به خاطر اضافه وزن، کم فروغی کشتی‌گیران میزبان در کنار قدرت‌نمایی بی چون چرای مازندرانی‌ها از مهمترین اتفاقات روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور در گرگان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رقابت های روز دوم کشتی آزاد قهرمانی کشور در شرایطی به پایان رسید که طبق پیش بینی کارشناسان باز هم کشتی گیران گلستانی رقم زننده اتفاق خاص و غیرمنتظره ای نبوده و سهمی در رسیدن به فینال و نزدیک شدن به عنوان قهرمانی این مسابقات نداشتند.

شاید بزرگترین اتفاق روز دوم این مسابقات خارج از تشک کشتی اتفاق افتاد جایی که زمان وزن‌کشی فینال وزن ۵۷ کیلوگرم، رضا اطری ملی پوش المپیکی ایران به روی باسکول رفت اما به دلیل داشتن اضافه وزن از حضور در فینالی که می توانست او را راهی مسابقات قهرمانی آسیا در مغولستان کند بازداشته شد.

پس از این اتفاق، کمیته فنی بین رضا مومنی دیگر فینالیست این وزن را به مصاف احمد محمدنژادجوان، نفر سوم مقام مسابقات فرستاد که مومنی با نتیجه چهار بر یک به پیروزی رسید و اول شد.

رقابت های قهرمانی آسیا اواخر فروردین ماه و اوایل اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ در شهر اولان باتور مغولستان برگزار می شود.

ابهام در چگونگی رفتار با تماشاگران

پیش از شروع مسابقات صدها نفر از علاقه مندان به کشتی مقابل در ورودی مجموعه ورزشی آزادی گرگان اجتماع کردند تا در قالب یک سوم ظرفیت سالن امام خمینی (ره) که مجوز آن از سوی ستاد مقابله با کرونا صادر شده بود وارد سالن بازی ها شوند اما با ممانعت نیروی انتظامی و سخت گیری دبیر اجرایی مسابقات این موضوع محقق نشد.

کسب یک مدال برنز برای کشتی گلستان و ادامه قدرت‌نمایی مازندرانی‌ها

کشتی دوستان که از شهرهای گوناگون گلستان به خصوص گرگان، کردکوی و بندرگز و حتی شهرهای شرق مازندران برای تماشای این مسابقات آمده بودند از مسوولان برگزاری خواستند دلایل تناقض در اجرای این مصوبه را برای آنان تشریح کرده و یا انتظار خود را از تماشاگران در زمان برگزاری مسابقات اعلام کنند تا رفتاری بر خلاف آن صورت نگیرد اما دست اندرکاران برگزاری این مسابقات راهی بهتر از پاک کردن صورت مساله پیدا نکرده و تصمیم گرفتند از ورود علاقمندان به کشتی به عنوان سرمایه های اصلی ورزش در سالن جلوگیری کنند.

سلطنت ادامه دار مازندرانی ها

قدرت کشتی مازندران با معرفی مدال آوران نامدار در عرصه های معتبر المپیک و جهانی غیرقابل انکار است و در این شرایط طبیعی است که کشتی گیران این استان سهم زیادی از مدال های مسابقات داخلی داشته باشند.

همانگونه که در رقابت های پنج وزن اول نیمی از فینالیست ها مازندرانی بودند در پنج وزن دوم شرایط برای کشتی گیران این استان بهتر بود و از مجموع ۱۰ کشتی گیر راه یافته به فینال، هفت کشتی گیر مازندرانی بودند.

در رقابت های روز اول پنج وزن دوم و در وزن ۶۱ کیلوگرم، محمدباقر یخکشی از مازندران و داریوش حضرت قلی زاده از خراسان شمالی، در وزن ۷۰ کیلوگرم محمدمهدی یگانه جعفری و اکبر فضلی هر ۲ از مازندران، در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی از مازندران و بهمن تیموری از کرمانشاه، در وزن ۹۲ کیلوگرم احمد بذری و امیرحسین فیروزپور هر ۲ از مازندران و در وزن ۱۲۵ کیلوگرم یدالله محبی از کرمانشاه و سیدمهدی هاشمی از مازندران به فینال راه یافتند.

کسب یک مدال برنز برای کشتی گلستان و ادامه قدرت‌نمایی مازندرانی‌ها

در مسابقات فینال پنج وزن اول هم علاوه بر قهرمانی رضا مومنی از مازندران در وزن ۵۷ کیلوگرم، در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد از مازندران، در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی از تهران، در وزن ۸۷ کیلوگرم محسن مصطفوی از آذربایجان شرقی و در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز محمدحسین محمدیان از مازندران موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند.

تنها مدال کسب شده گلستان در این مسابقات هم در وزن ۸۷ کیلوگرم به دست آمد که در آن علی منصوری از گلستان در مسابقه رده بندی رضا مظفری از مازندران را شکست داد و بر سکوی سوم مشترک ایستاد.

رییس هیات کشتی گلستان از تک مدال کسب شده کشتی گلستان در پنج وزن اول اظهار رضایت کرد و گفت که در این رقابت ها با تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه شرکت کردیم و انتظار کسب مدال زیاد از ورزشکاران خود نداشتیم.

 محمدحسین ملاح اظهار داشت: سطح رقابت های کشتی قهرمانی کشور بسیار بالا بود و ورزشکاران گلستانی در جدال با نامداران اوزان خود محک جدی خوردند که می تواند در مسابقات آینده برای آنان مفید باشد.

 رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور، انتخابی تیم ملی با حضور کشتی‌گیران ۳۱ استان و مناطق اروند، کیش و قشم از روز چهارشنبه در سالن امام خمینی (ره) مجموعه ورزشی آزادی گرگان آغاز شد امروز جمعه پایان می یابد.