شناسهٔ خبر: 51963207 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

فینالیست‌های پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی قهرمانی کشور مشخص شدند

گرگان - ایرنا - فینالیست‌های پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی قهرمانی کشور در پایان رقابت ۱۹۳ کشتی‌گیر شامگاه امروز پنجشنبه در گرگان مشخص شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا در پنج وزن دوم این مسابقات در مجموع ۱۹۳ آزادکار اوزان ۶۱، ۷۰، ۷۹، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم با همدیگر به رقابت پرداختند که فینالیست‌های هر وزن به شرح زیر مشخص شدند.

 در وزن ۶۱ کیلوگرم داریوش حضرت قلی زاده از خراسان شمالی و محمد باقر یخکشی از مازندران توانستند مجید داستان از تهران الف و محمد نامجو مطلق از ایران را شکست دهند و به فینال این وزن راه یابند.

در وزن ۷۰ کیلوگرم اکبر فضلی از مازندران با برتری در برابر یوسف کامرانی از همدان به همراه مهدی یگانه جعفری دیگر کشتی گیر مازندرانی که توانسته بود امیرحسین مقصودی از توابع تهران را شکست دهد و راهی دیدار فینال شدند.

در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی از مازندران الف توانست علی شکوری کشتی گیر تیم مازندران را مغلوب کند و بهمن تیموری از کرمانشاه با پیروزی در برابر حمیدرضا زرین پیکر از تهران الف راهی دیدار فینال شدند.

در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور از مازندران الف و احمد بذری از مازندران پس از برتری در برابر عادل حق‌بین از گیلان و مهدی حاجیلوبیان از همدان الف به مسابقه فینال راه یافتند.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم یدالله محبی از کرمانشاه الف توانست محمد مرادی دیگر کشتی‌گیر همدانی را شکست دهد و راهی دیدار فینال شود.

همچنین در این وزن مهدی هاشمی مازندران الف با پیروزی در مقابل امین‌ طاهری از تهران الف به فینال رسید.

حسن یزدانی، کامران قاسم پور، علیرضا سرلک، محمد نخودی، امیرحسین زارع و مجتبی گلیج مدال‌آوران رقابت‌های جهانی نروژ از حضور در رقابت‌های انتخابی در گرگان معاف شدند.

همچنین به دلیل اهمیت بسیار بالای این رقابت‌ها سهمیه‌های اضافی برای استان‌های مازندران (۱۰ نفر) ، تهران (۵ نفر) و لرستان (۵ نفر) که در رقابت‌های نروژ نماینده داشته‌اند در نظر گرفته شده است.

بر اساس اعلام فدراسیون کشتی، نفرات اول این مسابقات به طور مستقیم راهی رقابت های آسیایی خواهند شد، نفرات دوم و سوم در جام تختی کشتی خواهند گرفت و بقیه نفرات از امکان حضور در رقابت های انتخابی جام تختی برخودار خواهند بود.

گلستان در این رقابت‌ها در قالب ۲ تیم ۲۰ کشتی ‌گیر دارد.