شناسهٔ خبر: 51120631 - سرویس اقتصادی
منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

برجام چه تاثیری بر بازار طلا، سکه و ارز گذاشت؟

اقتصاد نیوز : قیمت دلار در ساعات پایانی معاملات نقدی روز گذشته با ۲۹ هزار و ۵۳۰ تومان بسته شد. این افزایش قیمت در حالی رخ داد که طرف های مذاکره کننده برجام در وین در حال گفتگو بودند.

صاحب‌خبر -

بعد از اولین روز مذاکره زلزله ای کم ریشتر در بازار ارز تهران اتفاق افتاد و پس لرزه های آن در بازار  ارز امروز سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ نمایان شد. 

قیمت دلار  در بازار ارز امروز با افت ۴۳۰ تومانی بر روی ۲۹ هزار و ۱۰۰ تومان قرار گرفت. دلار در روند بازار ارز امروز برای ساعاتی مرز ۲۹ هزار تومان  را  هم از دست داد  اما با مقاومت توانست بار دیگر  به بالای ۲۹ هزار تومان برسد. قیمت دلار در ساعت ۱۷:۳۷ دقیقه به وقت تهران با ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. 

قیمت درهم روز گذشته وارد کانال ۸ هزار تومان شد و با ۸ هزار ۵۰ تومان معامله شد. قیمت درهم در ابتدای معاملات امروز این کانال  را از دست داد و با ۹۰ تومان کاهش با قیمت ۷ هزار و ۹۶۰ تومان خرید و فروش شد.  قیمت درهم در ادامه بار دیگر ریزش کرد و با ۷ هزار و ۹۲۰ تومان  خرید و فروش شد.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۹ هزارو ۹۰ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار  ۱۱۰ تومان پایین تر بود.  

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «زلزله برجام در بازار دلار ، سکه و طلا» بخوانید.