شناسهٔ خبر: 51120514 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

عملیات احداث خانه موزه شهید فخری زاده در قم آغاز شد

قم ـ ایرنا ـ عملیات احداث خانه موزه شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته ای و دفاعی، سه شنبه شب همزمان با سالروز شهادت این شهید بزرگوار در خانه پدری ایشان در شهر قم با حضور جمعی از مسوولان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

شهردار قم در این مراسم، خانه موزه شهید فخری زاده را سومین خانه موزه استان قم دانست و گفت: این خانه موزه پس از خانه موزه های حضرت امام خمینی(ره) و شهیدان زین الدین(ره)، طی مدت یکسال در محله قدیمی ایشان در خیابان شهید کیوانفر قم ایجاد می شود.

مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به اهمیت شناخت و شناساندن ابعاد شخصیتی شهید فخری زاده، این خانه موزه را در همین راستا عنوان کرد و افزود: با ایجاد کارگروه های محتوایی، ویژگی های برجسته علمی، اخلاقی و معنوی این شهید والامقام به بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی های مسلح نیز در این مراسم با اشاره به ابراز خرسندی رژیم صهیونیستی از شهادت شهید فخری زاده، خاطرنشان کرد: اسرائیل خواب آسوده را به گور خواهد برد و جوانان ما راه شهید فخری زاده ها را با قدرت ادامه می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ضیاء الدین آقاجانپور با بیان اینکه شهید فخری زاده شخصیتی جامع و مدیری جهادی و انقلابی بود، اظهار داشت: ایشان در این مرز و بوم به بالاترین درجه های علمی دست یافته بود و جوانان باید قدردان این الگوهای کم نظیر و دستاوردهای نظام اسلامی باشند.

منزل پدری شهید محسن فخری زاده در ۳ طبقه با مشارکت شهرداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران قم به خانه موزه تبدیل خواهد شد.

این شهید بزرگوار در تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۹ در منطقه آبسرد دماوند در یک عملیات تروریستی از سوی دشمنان انقلاب اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.