شناسهٔ خبر: 51119781 - سرویس اجتماعی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

علیاری:

۱۳ هزار نفر از بانوان زنجانی تحت پوشش بیمه هستند

مدیرکل تامین اجتماعی زنجان گفت: بیش از ۱۳ هزار زن خانه دار در استان زنجان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، علیاری مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده که از سال ۱۳۹۳ آغاز شد، تاکنون بیش از ۱۳ هزار زن شهری و روستایی استان زنجان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته اند و این روند همچنان ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه زنان خانه دار اطلاعات کافی از اجرای این طرح ندارند، افزود: هر چند با اطلاع رسانی لازم تلاش شده این قشر آگاهی لازم را کسب کنند، اما تعداد زیادی از چگونگی پوشش این نوع بیمه بی اطلاع هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: زنان خانه دار ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند برای بهره مندی از بیمه تأمین اجتماعی با نرخ حق بیمه مختلف ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد خود را تحت پوشش این بیمه قرار دهند.

علیاری گفت: متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشان www.tamin.ir مراجعه کنند.

او افزود: زنانی که باعقد قرارداد بیمه زنان خانه دار، حرفه‌ها و مشاغل آزاد، اختیاری، بیمه توافقی بیمه پرداز می‌شوند با داشتن حداقل ۵۰ سال سن و حداقل ۱۰ سال سابقه می‌توانند بازنشسته شوند و به نسبت سنوات، مستمری دریافت کنند.

علیاری ادامه داد: زنان خانه دار می‌توانند برای استفاده از خدمات بیمه تأمین اجتماعی با مراجعه حضوری به شعبه‌های این سازمان برای عقد قرا داد مراجعه کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت:  هدف از اجرای این طرح تحت پوشش قراردادن زنان خانه دار است تا این قشر بتوانند با پرداخت حق بیمه، بعد از گذشت مدتی معین از این پشتوانه استفاده کنند.

فعالان صنایع دستی در روستا‌ها نیز می‌توانند از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بهرمند شوند.

 

انتهای پیام/م