شناسهٔ خبر: 51101051 - سرویس بین‌الملل
منبع: افکارنیوز | لینک خبر

هراس صهیونیست‌ها از ورود به جنگ جدید با مقاومت

رسانه صهیونیستی اسرائیل هیوم در گزارشی با اشاره به اوضاع آشفته جبهه داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که امکان ورود به درگیری جدید با حماس دور از انتظار نیست.

صاحب‌خبر -

آخرین مانور نظامی که ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در آن یک جنگ همه جانبه را شبیه سازی کرد نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها متوجه جدی بودن معادلات جدید ایجاد شده توسط محور مقاومت هستند و به این نتیجه رسیدند که سراسر اطراف اراضی اشغالی با موشک‌های مقاومت محاصره شده است.

در واقع صهیونیستها پیش بینی می‌کنند که دیر یا زود وارد یک جنگ منطقه‌ای خواهند شد که تحمل پیامدهای آن را ندارند. به ویژه اوضاع جبهه داخلی رژیم صهیونیستی اصلاً مطلوب نبوده و پس از نبرد «شمشیر قدس» و همچنین عملیات استشهاد اخیر فلسطینیان در قدس اشغالی نگرانی مقامات و شهرک‌نشینان صهیونیست روز به روز افزایش می یابد.

روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم در همین چارچوب به اوضاع آشفته جبهه داخلی رژیم صهیونیستی اشاره و اعلام کرد که ساکنان مناطق «گوش‌دان» و قدس بارها مجبور شدند به دلیل ترس از موشک‌های فلسطینی به اتاق‌های مستحکم و مکانهای حفاظت شده پناه ببرند.

هراس صهیونیست‌ها از ورود به جنگ جدید با مقاومت

نویسنده این مقاله در روزنامه اسرائیل هیوم نوشت، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل به ما یادآوری کرد که ارتش در حال حاضر با 6 میدان جنگی سر و کار دارد که برخی از آنها هنوز فعال نشده‌اند.

 

در ادامه این مقاله آمده است، اسرائیل نباید تهدیدات در جبهه‌های مختلف-چه کوتاه مدت باشند و -چه بلند مدت را دست کم بگیرد. اما حقیقت این است که در دهه گذشته چند جبهه فعال جنگی که اسرائیل بارها خود را در آن قرار داده، تلفات زیادی برای نظامیان و غیرنظامیان اسرائیلی به بار آورده است. علاوه بر جنگ‌هایی که در دهه گذشته اسرائیل درگیر آنها بود باید به درگیری‌های روزانه در مرز غزه و افزایش قدرت نظامی حماس اشاره کرد.

بر اساس گزارش این رسانه صهیونیستی، شهرک نشینان صهیونیست در دوره اخیر بارها مجبور شده‌اند به پناهگاهها بروند؛ البته نه به خاطر شلیک موشک از جانب ایران یا حتی لبنان بلکه به دلیل شلیک موشک‌های حماس. می‌توان پیش‌بینی کرد که دوره بعدی، تقابل اسرائیل، با گروههای فلسطینی در نوار غزه باشد.

این نویسنده صهیونیستی افزود، حساسیت جبهه غزه برای اسرائیل به دلیل فعال بودن عرصه آن برای جنگ با اسرائیل نیست بلکه به قدرت گروه‌های فلسطینی در این منطقه که بازدارندگی اسرائیل را تحت تاثیر قرار داده است بر می‌گردد. واقعیت آن است که در حال حاضر شاخص‌ها نشان می دهد که امکان وارد شدن اسرائیل به یک جنگ با حزب الله و یا سایر جبهه‌های خارجی وجود ندارد؛ اما امکان ورود به هرگونه درگیری با حماس دور از انتظار نیست.

در ادامه مقاله اسرائیل هیوم آمده است، علاوه بر همه اینها تلاشها برای جدا کردن حماس در نوار غزه از کرانه باختری و همچنین قدس به نتیجه نرسید و تحولات اخیر در قدس ممکن است منجر به انفجار اوضاع در مرزهای غزه شود. واقعیت آن است که حماس همانند سایر دشمنان اسرائیل ظرفیت تخریب و تحمیل آسیب بالا به اسرائیلی‌ها را ندارد اما به طور سیستماتیک در حال ارتقای توانمندی‌های خود می‌باشد و جنگ اخیر غزه این واقعیت را ثابت کرد. مهمتر از همه اینکه حماس در حال افزایش برد و دقت موشک‌های خود است.

این نویسنده صهیونیستی در پایان مقاله خود تاکید کرد، در حال حاضر اسرائیل اوضاع مناسبی در برابر حماس ندارد و با وجود اینکه می‌تواند اوضاع غزه را ملتهب کند اما این امر مانع از افزایش قدرت عملیاتی حماس نمی‌شود.