شناسهٔ خبر: 51101009 - سرویس بین‌الملل
منبع: راه دانا | لینک خبر

مقام آمریکایی:

تغییری در رویکرد ما در قبال ایران ایجاد نشده است

یک مقام آمریکایی دوشنبه شب در واکنش به روز نخست مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها میان ایران و گروه ۴+۱ گفت: هیچ تغییری در رویکرد ما در قبال ایران و مذاکرات به وجود نیامده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک مقام مسؤول در وزارت امورخارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود ، در ادامه ادعاهای مقامات واشنگتن در قبال ایران، در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه خبری "الشرق"  قطر ، بدون اشاره به اینکه کدام کشور باعث ایجاد مشکلات فراوان کنونی برای توافق بین المللی برجام شده است، ادعا کرد: اگر ایران خواسته بیشتری را مطرح کند،  مذاکرات موفقیت آمیز نخواهد بود.

جمهوری اسلامی به صراحت و بارها تاکید کرده است که خواستار لغو همه تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران است و لغو تحریم ها، اصلی ترین خواسته ایران در مذاکرات وین است. مقامات روسیه و چین در مذاکرات وین نیز روز دوشنبه تاکید کردند که تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران باید برداشته شود و خواسته تهران برای لغو تحریم ها، کاملا منطقی است.

این مقام آمریکایی بدون توجه به اینکه این آمریکا بود که در اقدامی یکجانبه و غیرقانونی از برجام خارج شد، گفت که بازگشت متقابل به برجام و پایبندی کامل به آن، بهترین گزینه موجود برای حل مسائل موجود است.

وی بدون اشاره به اقدامات و رفتارهای مخرب و بی ثبات کننده فراوان کشورش و رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه و سراسر جهان، بار دیگر ادعاهای نخ نمای واشنگتن مبنی بر بی ثبات کننده بودن رفتارهای ایران را تکرار کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/