شناسهٔ خبر: 51100066 - سرویس بین‌الملل
منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پاسخ فوری ارمنستان به رزمایش باکو

فارس نوشت: منابع خبری ارمنستان از برگزاری رزمایش نیروهای مسلح این کشور همزمان با برگزاری تمرین نظامی ارتش جمهوری آذربایجان خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا»  وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرده است که این  رزمایش تاکتیکی با هدف سازماندهی ضد حمله و اصابت به اهداف متخاصم متعارف روز دوشنبه با حضور واحدهای نظامی نیروهای مسلح ارمنستان برگزار شد.

وزارت دفاع ارمنستان بدون اشاره به جزئیات بیشتر از این رزمایش و حتی مکان برگزاری آن، اعلام کرد که در این رزمایش توانایی‌های نظامی و مهارت های فردی پرسنل نظامی مورد ارزیابی قرار گرفت.

این در حالی است که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز روز دوشنبه از برگزاری یک رزمای تاکتیکی با هداف افزایش سطح پرسنل نظامی خود خبر داد. وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که رزمایش تاکتیکی با شلیک‌های یگان های نارنجک انداز و توپخانه ارتش  جمهوری آذربایجان برگزار شد.

این در حالی است که «تیگران آبراهامیان» نماینده یکی از احزاب اپوزیسیون ارمنستان معتقد است که احتمال تهاجم جدید جمهوری آذربایجان در آینده نزدیک وجود دارد. آبراهامیان روز دوشنبه در یک پست فیسبوکی نوشت که در جریان اجلاس سران ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه در ۲۶ نوامبر، تجاوز باکو به ارمنستان صرفاً یک «اختلاف مرزی» تلقی شد.

آبراهامیان نوشت: «علاوه بر این، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان پیوسته تلاش می‌کرد تجاوز به جمهوری ارمنستان را به عنوان یک حادثه مرزی برنامه ریزی نشده عنوان کند.»

وی افزود: «این اظهارات ثابت می‌کند که صرف نظر از آغاز تعیین حدود مرزی یا رفع انسداد مرزها، احتمال تهاجم جدید جمهوری آذربایجان در آینده نزدیک همچنان پابرجاست.»

وزیر دفاع ارمنستان نیز روز شنبه در دیدار با مقام‌های ارشد نظامی این کشور از تلاش برای افزایش قدرت نیروهای مسلح ارمنستان خبر داد. «سورن پاپیکیان» وزیر دفاع ارمنستان، رایزنی‌هایی با مقام‌های ارشد نظامی ارمنستان انجام داد و اظهار داشت که مقام‌های کشور مصمم هستند از هرگامی که برای افزایش توان رزمی نیروهای مسلح لازم باشد، حمایت کنند.

جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در  نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای«نیکل پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  پایان یافت و و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش آفرینی کرد. این دو کشور در روزهای اخیر نیز مجددا با هم درگیر شدند که این غائله نیز با میانجیگری روسیه خاتمه یافت.

۳۱۱۳۱۱