شناسهٔ خبر: 51088305 - سرویس سیاسی
منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رأی اعتماد داد

تا سه نشد بازی نشد!

صاحب‌خبر -
سومین گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت آموزش و پرورش روز گذشته از سوی نمایندگان مجلس رأی اعتماد گرفت.
رای اعتماد مجلس به یوسف نوری برای تصدی وزرات آموزش و پرورش، تصمیمات مجلس درباره حق ثبت اختراع، بیمه کشاورزی، چگونگی صدور پروانه وکالت برای قضات از مهمترین اخبار جلسه علنی روز گذشته مجلس بود.جلسه علنی مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و بررسی برنامه ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی و... در دستور کار نمایندگان قرار گرفت. در این جلسه محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور به منظور دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حضور یافت.
محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود (۷ آذرماه) روز نیروی دریایی ارتش و هفته بسیج را تبریک گفت.رضا حاجی پور هم ضمن اعلام نظر کمیسیون آموزش و پروش درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت که کمیسیون آموزش بعد از بررسی دقیق برنامه ها و دیدگاه های یوسف نوری با پیشنهاد تصدی ایشان برای پست وزارت آموزش و پرورش موافقت کرده است. در ادامه جلسه، موافقان و محالفان یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سخنرانی کردند و او نیز به دفاع از خود پرداخت.
در نهایت نمایندگان مجلس با ۱۹۴ رای موافق، ۵۷ رای مخالف و ۱۷ رای ممتنع از مجموع ۲۶۸ رای مأخوذه به یوسف نوری گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اعتماد کردند.
نوری، سومین گزینه رییس جمهوری برای وزارت آموزش و پرورش است که توانست رای اعتماد مجلس را بدست آورد. در جریان بررسی های جلسه علنی مجلس، با تصویب ماده ای از طرح حمایت از مالکیت صنعتی مشخص شد که چه اشخاصی حق تقاضای ثبت اختراع را داشته باشند. همچنین نمایندگان به منظور تامین نظر شورای نگهبان طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی را اصلاح کردند. براساس اصلاحات انجام شده در ماده واحده این طرح؛ دولت مکلف است از تاریخ تصویب این قانون، کارشناسان بیمه کشاورزی را به صورت قرارداد کار معین ساماندهی کند.
به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان در طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار نیز موافقت شد که ماده مربوط به جایگزینی آزمون وکالت برای قضات به کمیسیون مربوطه ارجاع شود. معاونت پژوهش های زیربنایی و امور تولیدی مرکز پژوهش های مجلس هم طی گزارشی به بررسی رویکردهای مختلف در زمینه توسعه صنعت پتروپالایشگاهی در کشور پرداخت.
در این گزارش تصریح شده است که هدف از این گزارش بررسی رویکردهای توسعه ای نسبت به صنعت پتروپالایشگاهی در ایران است. باید فرصت ها و چالش های پیش روی کشور در این حوزه شناسایی شود و بهترین رویکرد را برای توسعه صنعت پتروپالایشگاهی در افق ۲۵ سال آینده، برای کشور ترسیم کرد.