شناسهٔ خبر: 51068220 - سرویس ورزشی
منبع: رکنا | لینک خبر

نکونام -سولدو؛ تازه‌واردهای جاه طلب

رکنا: تیم فوتبال فولاد خوزستان در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر میزبان تراکتور خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، تیم فوتبال فولادخوزستان سه‌شنبه از ساعت 16 در ورزشگاه فولاد آرنا میزبان تراکتورسازی تبریز خواهد بود. فولاد در شرایطی میزبانی این دیدار به عهده خواهد داشت، که در 2 فصل گذشته موفق شد با هدایت جواد نکونام 2 سهمیه آسیایی و یک قهرمانی در جام حذفی را کسب کند. اما پیش از آغاز لیگ بیست و یکم، طرفین به دلایلی برای همکاری در فصل جدید لیگ برتر به توافق نرسیدند. تا «عبدالله ویسی» به عنوان سرمربی جدید فولاد هدایت این تیم را به عهده بگیرد. در حالی که تنها 4 هفته از آغاز لیگ برتر می‌گذشت، کسب نتایج ضعیف توسط ویسی باعث شد تا سران باشگاه خوزستانی با این مربی قطع همکاری کرده با گزینه جدیدی برای هدایت این تیم وارد مذاکره شوند. که در نهایت خروجی مذاکرات به بازگشت مجدد «جواد نکونام» به فولاد منجر شد.

نکونام در شرایطی هدایت فولاد را مجددا به عهده گرفت که این تیم در 4 بازی ابتدایی خود 2 باخت برابر (پرسپولیس و آلومینیوم اراک)، یک برد برابر (مس رفسنجان) و یک مساوی برابر (نفت مسجد سلیمان) کسب کرده بود. اما بازگشت دوباره نکونام برای فولاد خوش یُمن بود چرا که با توجه به شناخت کامل این مربی از فضای فوتبال خوزستان و اعتماد هواداران، کادر مدیریتی باشگاه به این مربی، او توانست در 3 بازی 2 برد به دست ‌آورده با کسب 6 امتیاز کامل از 2 دیدار 10 امتیازی شده در رده هفتم جدول قرار بگیرد. با این شرایط بدون شک فولاد در دیدار روز سه‌شنبه تیمش در مصاف با تراکتور به دنبال کسب 3 امتیاز کامل و استفاده از موقعیت میزبانی این دیدار خواهد بود. تا ضمن صعود به رده‌های بالاتر به دنبال  کسب سهمیه آسیایی نیز باشد.

*تراکتور با سولدو در مسیر پیشرفت

در مقابل اما تراکتور از ابتدای لیگ بیست یکم دستخوش تغییرات زیادی قرار گرفت. به طوری که این باشگاه تا هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور، 3 مربی مختلف را روی نیمکت تیمش نشاند.

اولین مربی تراکتور در لیگ بیست و یکم «فراز کمالوند» بود. که به مدت یک ماه هدایت این تیم را به عهده داشت؛ اما کمالوند به دلیل جدا شدن بیش از 12 بازیکن فصل گذشته تراکتور، مسائل مالی، بدهی‌ها و مشکلات مربوط به بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه تراکتور در آستانه حضور در لیگ قهرمانان آسیا از هدایت این تیم کناره‌گیری کرد. 

 پیرو استعفای «فراز کمالوند»، هیات مدیره باشگاه پس از بررسی شرایط، «فیروز کریمی» را با توجه به شناخت وی از وضعیت تیم، به‌عنوان سرمربی جدید تراکتور انتخاب کرد. فیروز کریمی که در هفته‌های پایانی فصل  بیستم هدایت تراکتور را بر عهده داشت توانست کارنامه موفقی از خود بر جا بگذارد. تا هیات مدیره باشگاه با در نظر گرفتن این موضوع و هم‌چنین فرصت اندک باقی‌مانده تا بازی مقابل النصر عربستان، هدایت تیم را به وی واگذار کنند.  در مدت زمان حضور این مربی در لیگ برتر نیز در 4 بازی تنها به 3 شکست و 1 برد دست پیدا کرد. تا کسب نتایج ضعیف باعث قطع همکاری سران باشگاه تراکتور با این مربی شود. 

در ادامه باشگاه تراکتور برای هدایت نیمکت‌اش «زونیمیر سولدو»، کروات را به عنوان سرمربی جدید این تیم منصوب کرد. سولدو، در بدو ورود به تراکتور توانست به تساوی بدون گل برابر سپاهان که یکی از مدعیان قهرمانی بود در اصفهان دست پیدا کند. و اولین برد خود را نیز در دومین حضورش مقابل پدیده در تبریز بدست آورد.

تراکتور که 3 بازی خود در 4 هفته اول را با باخت پشت سر گذاشته بود با سرمربی جدیدش به آرامشی نسبی دست یافته است. تا جایی ک یکی از رسانه‌های کشور کرواسی، کار سولدو و دستیارش را معجزه و قرار گرفتن تراکتور در بین مدعیان قهرمانی را اتفاقی عادی با توجه به شرایط فعلی دانسته‌ است. قطعا تراکتور با حضور مربی جدیدیش در دیدار فردا به دنبال کسب برد و ارتقای جایگاه خود در جدول لیگ برتر خواهند بود.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

  • دخترربایی برای ازدواج اجباری با دستور پدر / دختر زنجانی در تهران فاش کرد

    دخترربایی برای ازدواج اجباری با دستور پدر / دختر زنجانی در تهران فاش کرد

آیا این خبر مفید بود؟
0 0