شناسهٔ خبر: 50968437 - سرویس ورزشی
منبع: ورزش۳ | لینک خبر

رئال مادرید و اتلتیکو بهتر از بارسلونا هستند

مسی: رقابت من و رونالدو در تاریخ فوتبال می‌ماند

لیونل مسی، ستاره پاری سن ژرمن، معتقد است که رقابتش با کریستیانو رونالدو جز بهترین دوران فوتبال هر دو بازیکن بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی تابستان امسال از بارسلونا جدا شد تا به عنوان بازیکن آزاد به پاری سن ژرمن ملحق شود.

به نظر می‌رسد که او در خانه‌اش در پاریس خوشحال است و به زندگی جدید در پایتخت فرانسه عادت کرده است. این بازیکن در تلاش است تا به اهداف جدیدی که با پاری سن ژرمن برای خود تعریف کرده دست پیدا کند.

مسی برای دریافت هشتمین جایزه پی‌چی‌چی میزبان خبرنگاران روزنامه اسپانیایی مارکا در خانه خود در پاریس بود و صحبت‌های جالبی را در گفتگو با آنها مطرح کرد.

 

هشتمین پی‌چی‌چی که رکوردی بی‌نظیر در لیگ اسپانیاست و شاید اگر آنجا بودی جوایز دیگری هم در راه بود!

واقعیت این است که دریافت این تعداد جایزه پی‌چی‌چی بسیار جذاب و دیوانه‌ار است. رسیدن به رکورد شش پی‌چی‌جی زارا غیرممکن به نظر می‌رسید، چه برسد به این که بخواهم از آن عبور کنم. این افتخاری فوق العاده است.

 

تو مجبور به ترک لالیگا شدی اما این لیگ را در حالی ترک کردی که شاید هرگز کسی از رکوردهای تو عبور نکند، اینطور فکر نمی‌کنی؟

امروز من در پاریس هستم و به ارزش‌های این تیم فکر می‌کنم. ما هر سه روز یک بار بازی داریم و زمانی برای فکر کردن به این مسائل نیست. تمام تمرکز من روی مواجهه با چالش‌های پیش رو و رسیدن به اهدافی است که برای خودمان تعیین کرده‌ایم. زمانی که بازنشسته شوم و شروع به بررسی همه رکوردهایی کنم که به اندازه کافی خوش شانس بودم تا به آنها دست پیدا کنم، آن زمان واقعا ارزش آنها برایم مشخص خواهد شد. بازبینی آنها اتفاقی فوق العاده خواهد بود.

 

 

و در پایس جا افتادی، با خانه و مدرسه جدید برای بچه‌ها. می‌بینیم که با آنتونلا برای صرف شام بیرون می‌روی و به شرایط عادت کردی...

در حال حاضر احساس خوبی دارم. زمانی که توانستیم وارد خانه جدید شویم و بچه‌ها مدرسه را شروع کرده و برنامه عادی روزانه برگشتند، تقریبا جا افتادیم. ما همچنین سفرهای بسیاری به آرژانتین داشتیم تا دیدارهای انتخابی را انجام دهیم و همین باعث شد که به صورت مداوم اینجا نباشیم اما من به خوبی با زندگی در پاریس سازگار شدم.

 

فرزندانت چطور با این شرایط کنار آمدند؟ آیا یادگیری زبان فرانسه را شروع کردند؟

همه چیز بسیار آسان‌تر از چیزی بود که در ابتدا تصور می‌کردیم. ما نگرانی زیادی داشتیم که شرایط چقدر برای آنها دشوار خواهد بود و در آخر آنها کسانی بودند که در سریع‌ترین زمان ممکن با محیط سازگار شدند. آنها به مدرسه می‌روند و مطمئنا خیلی زود زبان فرانسوی را یاد می‌گیرند چون وقتی بحث یادگیری مطرح باشد، سرعت بچه‌ها خیلی بیشتر است. همه این موارد باعث شد تا هم من و هم آنتونلا به آرامش ذهنی برسیم. ما دیدیم که آنها خیلی زود شرایط خوبی پیدا کردند و با شهر و کشور جدید کنار آمدند.

 

با حضور تو، امباپه، نیمار و بسیاری دیگر، آیا می‌توان به این فکر نکردد که پی اس جی مدعی اصلی قهرمانی در لیگ قهرمانان است؟

همه می‌گویند که ما مدعی اصلی هستیم و من هم این موضوع را انکار نمی‌کنم که ما با توجه به نام بازیکنان مدعی قهرمانی هستیم اما هنوز نیاز به چیزهای دیگری داریم تا به تیمی واقعا قوی تبدیل شویم. ما باید تیمی یکپارچه باشیم و می‌توانیم با استفاده از بازیکنان بسیار خوبی که داریم به این هدف برسیم. اما ما تنها مدعی نیستیم، تیم‌های بزرگ دیگری هم هستند که مدعی قهرمانی هستند. لیگ قهرمانان رقابت بسیار دشواری است و همین آن را بسیار زیبا و خاص می‌کند. بهترین تیم‌ها آنجا هستند و قهرمانی در آن سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. بله، ما یکی از مدعیان هستیم اما تنها مدعی نیستیم.

 

 

فکر می‌کنی چه تیم‌های مدعی قهرمانی در لیگ قهرمانان هستند؟

در حال حاضر لیورپول بسیار خوب است، آنها بار دیگر به لیورپولی تبدیل شده‌اند که قهرمان لیگ قهرمانان شد. سپس سیتی، بایرن، رئال، اتلتیکو... تیم‌های زیادی هستند که می‌توانند برای قهرمانی در این فصل رقابت کنند که یکی از نزدیک‌ترین و پر رقابت‌ترین رقابت‌ها در سال‌های اخیر است چون تیم‌های بسیاری قدرت قهرمانی در آن را دارند.

 

آیا شانسی برای تیم‌های اسپانیایی قائل هستی؟

رئال مادرید همیشه قدرت رقابت دارد. همین موضوع درباره اتلتیکو هم صدق می‌کند و آنها دو تیمی هستند که همیشه برای قهرمانی می‌جنگند. آنها دو رقیب سخت در مواجهه مستقیم به حساب می‌آیند. هردوی آنها به خوبی با این رقابت آشنا هستند و می‌دانند چطور باید در آن بازی کنند که بدون شک آنها را به مدعی قهرمانی تبدیل می‌کند. بارسلونا دوره بازسازی را طی می‌کند و تیمی پر از بازیکنان جوان دارد. فکر می‌کنم آنها در حال حاضر بهتر از بارسلونا هستند اما با این که در حال حاضر شرایط بهتری دارند اما چنین چیزی به این معنا نیست که در آینده هم همینطور خواهد بود چون ما باید به حضور ژاوی توجه کنیم که باعث بازگشت قدرت بارسلونا می‌شود. آنها می‌توانند به رشدشان ادامه دهند. سویا در حال حاضر شرایط سختی در گروهش دارد اما هنوز شانس صعود دارد و تیمی رقابت‌جو است. تمامی تیم‌های اسپانیایی در طول چند سال گذشته در اروپا نشان داده‌اند که قدرت رقابت دارند. آنها همیشه در بین تیم‌های برتر بودند.

 

نظرت درباره عملکرد کریستیانو چیست؟

یونایتد تیمی بسیار قدرتمند است و بازیکنان بزرگی دارد. کریستیانو از قبل با این باشگاه آشنا بود اما این آشنایی در دوره دیگری بود و حالا او به شکلی درخشان با شرایط جدید سازگار شده است. او از همان ابتدا مانند همیشه گلزنی کرد و هیچ مشکلی در سازگاری با شرایط جدیدش نداشت. شرایط در لیگ برتر به آن اندازه که همه فکر می‌کردند خوب نبوده اما این لیگ بسیار دشواری است. چیزهای زیادی پس از ماه دسامبر تغییر می‌کند و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

 

 

واقعیت را بگو، آیا دلتنگ نبردهای مستقیم با رونالدو نیستی؟

مدت زیادی از زمانی که ما به صورت مستقیم در یک لیگ رقابت می‌کردیم گذشته است. ما از نظر فردی و تیمی برای اهداف یکسانی رقابت می‌کردیم. این دوره بسیار زیبایی برای ما و در عین حال تماشاگران بود چون آنها هم از این رقابت بسیار لذت بردند. این خاطره زیبایی است که برای همیشه در تاریخ فوتبال می‌ماند.

 

نیمار، کریستیانو، لوییس سوارز، لئو مسی... چرا لالیگا هر فصل ستاره‌ای را از دست می‌دهد و برای جلوگیری از این اتفاق یا جذب چهره‌های جدید باید چه کاری انجام داد؟

امیدوارم آنها بتوانند بازیکنان بزرگ را برگردانده و بهترین‌ها را مانند یک دهه یا 15 سال گذشته در اختیار داشته باشند. این لیگ همیشه یکی از بهترین لیگ‌های دنیاست و من امیدوارم که شرایط برای آنها بهتر شود. درست است که چهره‌های زیادی به دلایل متفاوت از این لیگ جدا شدند اما من اطمینان دارم که در آینده شرایط این لیگ مانند همیشه خواهد شد.

 

 

حالا که صحبت از ستاره‌ها شد، فکر می‌کنی امباپه فصل بعد به رئال برود؟

واقعیت این است که اطلاعی از این موضوع ندارم. تنها او می‌داند که در سرش چه می‌گذرد و در حال انجام چه کاری است. من فقط می‌توانم بگویم خوشحالم که او امسال در پی اس جی ماند. او بازیکن بسیار مهمی برای ما و اهدافی است که درصدد رسیدن به آنها هستیم. تمام توجه او معطوف به هدف‌های ما است. و وقتی فصل تمام شود برای فصل بعد تصمیم خواهد گرفت. واقعیت این است که من نمی‌دانم چه اتفاقی رخ خواهد داد.

 

او به زبان اسپانیایی مسلط است؟

بله، او به خوبی اسپانیایی حرف می‌زند. اما به دیگر زبان‌ها هم مسلط است: اسپانیایی، انگلیسی و مسلما فرانسوی...

 

فضای رختکن پی اس جی چطور است؟ بسیاری می‌گویند که شخصیت‌های بزرگ زیادی نمی‌توانند کنار هم قرار بگیرند.

من خوش شانس هستم که در رختکنی با این بازیکنان و افراد بسیار خوب حضور دارم. این مهم‌ترین نکته است. خیلی زود با شرایط سازگار شدم. درست است که اول کمی عجیب بود. از یک سو دشواری حضور در مکانی جدید پس از چندین سال که در یک تیم بودم. اما از سوی دیگر می‌دانستم که همه چیز بسیار آسان خواهد بود چون بازیکنان بسیاری را می‌شناختم و بسیاری از آنها اسپانیایی حرف می‌زدند. افراد بسیار خوبی در این تیم هستند. فضا بسیار صمیمی است و می‌توان این موضوع را از بیرون دید و این چیزی است که من از داخل تیم آن را تایید می‌کنم.

 

 

پس از تمام اتفاقاتی که در اسپانیا به عنوان دو رقیب بزرگ تجربه کردید، بودن در کنار سرخیو راموس در یک رختکن چه حسی دارد؟

الان حس خاصی نیست اما در ابتدا پس از تمام آن سال‌های رقابت و بستن بازوبند کاپیتان بارسا و رئال، پس از تمام ال‌کلاسیکوها و رقابت‌هایی که در زمین داشتیم بسیار عجیب بود... اما همه چیز گذشته و ما همیشه برای هم احترام قائل بودیم، با این که رقابت بسیاری در ال‌کلاسیکو داشتیم. داشتن او در کنار هم به عنوان هم تیمی حس خوبی است. او آرام آرام به ما اضافه می‌شود و امیدوارم خیلی زود بتواند بازی کند چون فوتبالیستی بسیار مهم در مسیر رسیدن به اهداف ما است.

 

سرخیو همانطور که تصور می‌کردی است؟

من از قبل او را می‌شناختم. واقعیت این است که ما خیلی با هم حرف نزده بودیم اما سال‌ها در لیگ با هم برخورد داشتیم و بیشتر از یک بار هم صحبت شده بودیم. من پیش از این می‌دانستم او چطور آدمی است. من با هم‌تیمی‌های او در تیم ملی اسپانیا هم‌بازی بودم و او را می‌شناختم. و حالا وقتی در پاریس بیشتر با هم برخورد داشتیم، متوجه شدم که او انسان بزرگی است.

 

 

ژاوی می‌تواند چه چیزهایی به بارسلونا اضافه کند؟

او می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. ژاوی مربی‌ای است که اطلاعات زیادی دارد، باشگاه را به خوبی می‌شناسد و از زمانی که بچه بوده به خوبی از همه چیز مطلع بوده است. او شخصیت بسیار مهمی برای بازیکنان جوان است و فردی است که باعث رشد دوباره بارسا خواهد شد، این چیزی است که من در آن هیچ تردیدی ندارم. او می‌تواند رویاپردازی را بار دیگر به این تیم برگرداند چون مورد احترام بازیکنان و هواداران است.

 

ژاوی گفت که وقتی قرارداد بسته، تو پیامی به شوخی برایش ارسال کرده بودی...

من گاهی با ژاوی حرف می‌زنم. ما از قدیم با هم دوست هستیم و خاطرات مشترک بسیاری داریم. از زمانی که او از بارسا جدا شد، ما با هم در ارتباط بودیم. من به خاطر نمی‌آورم که در پیام چه چیزی به او گفتم. به او برای این قدم جدیدی که برداشته تبریک می‌گویم و بهترین‌ها را برایش آرزو می‌کنم. مطمئنا او عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت چون اطلاعات زیادی دارد، سختکوش است و باشگاه را می‌شناسد.

 

فکر می‌کنی رفتار بارسلونا با کومان منصفانه بود؟ فکر می‌کنی این مربی مسئول شرایطی است که برای این تیم به وجود آمده است؟

شرایط برای مربیان همیشه غیرمنصفانه است. درباره کومان و والورده هم همینطور بود. وقتی نتایج بد است، آسان‌ترین کار این است که مربی را مقصر بدانی و او را تغییر دهی، به جای این که بازیکنان را مقصر بدانی. کومان در شرایط بسیار سختی به باشگاه آمد که بازیکنان مهمی از تیم جدا شده بودند اما او نتوانست بازیکنان جوان بسیاری را به تیم بیاورد. همانطور که گفتم، آسان‌ترین کار همیشه مقصر دانستن مربی است. و آنها هم این را می‌دانند چون این حرفه آنها است.

 

 

آیا بازگشت آلوس باعث شگفتی شما شده است؟ فکر می‌کنی چه کمکی می‌تواند به تیم بکند؟

واقعیت این است که بازگشت او خصوصا در این برهه باعث شگفتی من شد. من فکر می‌کنم او می‌تواند خرید خوبی باشد، همانطور که ژاوی اهمیت زیادی برای بازیکنان جوان دارد. او به رشد آنها کمک می‌کند چون شخصیتی قهرمان دارد. او در زمین و در بازی چیزهای زیادی به بازیکنان جوان یاد می‌دهد. او با کار روزانه، تعهد و عشقی که به پیروزی و قهرمانی دارد، در بیرون از زمین هم نقش مهمی را ایفا می‌کند.

 

بارسلونا فاصله بسیاری از صدر جدول دارد و در خطر جدی عدم صعود به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان در بازی امشب است. چه نظری در این باره داری؟ آیا این اتفاق باعث ناراحتی تو است؟

مسلما بله. من همیشه بهترین‌ها را برای بارسلونا می‌خواهم. حتی وقتی آنجا بازی نمی‌کنم هم هوادار آنها هستم و دوستانی در این تیم دارم. دوست دارم آنها عملکرد خوبی داشته باشند. درست است که امتیازاتی در لیگ از دست رفته اما هنوز بازی‌های زیادی باقی مانده و من شک ندارم بارسلونا برمی‌گردد و بالا می‌رود.

 

دلیل جدایی تو مشکل مالی باشگاه و قوانین فرپلی مالی عنوان شد. الان که به گذشته نگاه می‌کنی، فکر می‌کنی دلایل دیگری جز آنچه لاپورتا مطرح کرد هم وجود داشت؟

نمی‌دانم. اما همه چیز تمام شده، من جدا شدم و زمان گذشته است. چیزی که آنها به من گفتند این بود که نمی‌توانند قراردادم را تمدید کنند و من نمی‌توانم بمانم. نیازی نیست به دنبال مقصر بیشتر یا اتفاقی که رخ داده بگردیم. من چیزی که آنها به من گفتند را باور می‌کنم، همین.

 

 

لاپورتا چند روز قبل گفت که اطمینان دارد تو و اینیستا برمی‌گردید. آیا تو می‌توانی به این رویا جامه واقعیت بپوشانی؟

به عنوان بازیکن؟

در آن زمان به این موضوع اشاره‌ای نشد، هرچند او بعدتر گفت که منظورش به عنوان بازیکن نبوده است.

من همیشه گفتم که روزی به بارسلونا برمی‌گردم چون خانه من است و من آنجا زندگی خواهم کرد. و مشخصا اگر بتوانم نقشی داشته باشم و به باشگاه کمک کنم، دوست دارم که برگردم.

 

از شرایط آرژانتین راضی هستی چون به جام جهانی صعود کردید و این پایانی بسیار خوب برای سالی باورنکردنی بود .

امسال در سطح ملی درخشان و باورنکردنی بود. من توانستیم به یکی از اهدافی که انرژی زیادی از من گرفته بود برسم که قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا بود. بارها بسیار به فتح این جام نزدیک شدم اما نتوانست بودم به آن دست پیدا کنم. ما به هدفمان در صعود به جام جهانی هم رسیدیم. و حالا منتظر اتفاقات بعدی هستیم.

 

 

شرایط آرژانتین در جام جهانی چطور خواهد بود؟

ما در حال حاضر شرایط خوبی داریم. قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا کمک زیادی کرد چون نحوه عملکرد تیم را تغییر داده و اعتماد به نفس بیشتری به ما داد. اما می‌دانیم که هنوز راه زیادی برای قرار گرفتن در جمع مدعیان اصلی قهرمانی در جام جهانی در پیش داریم. ما سعی می‌کنیم به بهترین شکل ممکن به این رقابت‌ها وارد شویم و به رقابت در هر بازی ادامه دهیم.

 

و تیم ملی اسپانیا که بار دیگر لوییز انریکه را به عنوان سرمربی دارد هم در این رقابت‌ها حاضر خواهد بود. شرایط تیم ملی اسپانیا را چطور می‌بینی، آیا هرگز فکر می‌کردی که آنها به جام جهانی صعود نکنند؟

من شرایط آنها را بسیار خوب می‌بینم. من تا جایی که توانستم بازی‌های اسپانیا را دنبال کردم. می‌توانید نقش لوییز انریکه را در این تیم ببینید. هرکسی که در زمین است، ایده درستی از شرایط و کار تیمی دارد. آنها تیم بسیار خوبی هستند و این موضوع را در یورو و مسابقات انتخابی جام جهانی نشان دادند. لیاقت آنها در یورو بیشتر بود و در مسابقات گروهی نیز عملکرد خوبی داشتند، هرچند صعودشان در روز آخر قطعی شد اما همیشه تیم اول گروه بودند و در تمام بازی‌ها توپ و میدان را در اختیار داشتند.

 

آیا حاضری در فینال جام جهانی برابر اسپانیا قرار بگیری؟

قطعا. اسپانیا یا هر تیم دیگری. من دوست دارم در فینال دیگری حاضر باشم و به هدف جدیدی دست پیدا کنم. این رویا همیشه با من است.