شناسهٔ خبر: 50432685 - سرویس استانی
منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی:

دشمن بر جامعه ای که در آن اختلاف باشد تسلط می یابد

آذربایجان غربی - حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: اگر در بین جامعه ای اختلاف باشد افراد فاقد صلاحیت بر آن ها مسلط خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، در همایش نقش قرآن در وحدت مسلمین که در سالن کانون بسیج ارومیه برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام علی علیه السلام، اظهار داشت:  امام علی علیه السلام قرآن را سخنگویی معرفی می کنند که در آن دروغی نیست و هر کس با این کتاب الهی همنشین باشد هدایت او افزایش و گمراهی اش کم خواهد شد و چنین فردی از دیگران بی نیاز خواهد بود.

وی اضافه کرد: هر کسی که در زمینه های قرآنی خدماتی کرده باشد روز قیامت راحت است و حساب و کتابی به این معنا که گرفتار باشند، نیست و لذا روایت بیان میکند، از کسانی باشید که از قرآن  و کتاب الهی تبعیت میکنند.

امام جمعه ارومیه، تصریح کرد: قرآن کریم از محورهای اساسی وحدت در بین مسلمین است و این کتاب الهی تصریح بر اتحاد مسلمین داشته و ما را به این مسئله توصیه کرده است.

وی با بیان این که قرآن مسلمین را به تمسک به حبل الله توصیه می کند و برخی ها ریسمان پروردگار را کتاب الهی تفسیر می کنند، گفت: آیه قرآن مسلمین را برادران هم دیگر معرفی میکند و پیامبر ضمن قرائت این آیه، بین مسلمین عقد اخوت بستند و جدایی و اختلاف عذاب الهی به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، رحمت، برادری، صمیمیت و اطاعت از خداوند و رسول الهی را لازمه جوامع اسلامی عنوان کرد و افزود: قرآن خود محور وحدت است و مسلمین را به اتحاد و همدلی دعوت می کند و خداوند به پیامبر دستور می دهد با اهل کتاب در مشترکات وحدت داسته باشند و شرع، عقل و منطق اقتضا میکند مشترکات را بگیریم و همدلی را در جامعه ایجاد کنیم.

وی با اشاره به این که امروز استعمار و استکبار با همه اسلام مشکل دارند و برایش فرقی بین مذاهب اسلامی نیست، اضافه کرد: امام علی علیه السلام به عنوان قرآن ناطق و منادی وحدت به دوری از اختلاف تاکید کرده و مسلمین را به عبرت گرفتن از برخی اولاد حضرت اسماعیل، اسحاق و یعقوب دعوت میکند و  زمانی که بینشان اختلاف ایجاد شد قیصرها و کسرا ها بر آن ها ارباب شدند و به خاطر تشدد، فرزندان انبیاء مامور به تیمار حیوانات مستکبرین شدند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تصریح کرد: برای خداوند تفاوتی ندارد که فرزند پیامبران باشند یا غیر، اگر در بینشان اختلاف باشد افراد فاقد صلاحیت بر آن ها مسلط خواهند شد و زمانی که بزرگان و سرشناسان جامعه با هم مجتمع و متحد باشند و همدیگر را کمک کنند پیروزی با آن ها همراه خواهد بود  و امروز متاسفانه برخی کشورهای مسلمین که فاقد بصیرت هستند شمشیر به روی همدیگر کشیده اند.

وی افزود: رهبر انقلاب هم مسئله وحدت را اساسی و اصولی و ریشه ای عنوان می کنند. همه ما تابع قرآن هستیم و حول و محور آن باید اتحاد شکل بگیرد و از کسانی که به دنبال تشدد در بین مسلمین هستند، اعلام تبری صورت گیرد./د101/