شناسهٔ خبر: 50432355 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

سلاجقه: حل چالش سایت زباله آرادکود با فناوری نوین قابل رسیدگی است

تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تبیین چالش‌های زیست محیطی استان تهران و شهرری به ویژه سایت زباله آرادکوه، گفت: باید دست به دست هم داد تا این چالش‌ها گام به گام برطرف شود و با فناوری نوین می‌توان شاهد رسیدگی بیشتر به منطقه آرادکوه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی سلاجقه روز پنجشنبه در بازید از محل دفن زباله آرادکوه استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر تجمیع و تفکیک از مبدا انجام شود، خروجی مواد ثانوی درآمدزا خواهد بود.

وی با بیان اینکه هر خانواده تهرانی روزانه حدود ۷۰۰ گرم زباله تولید می‌کند که ۶۴ درصد آن رطوبت دارد، بر موضوع فرهنگ‌سازی اساسی برای تفکیک زباله از مبدا تاکید کرد. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: هم اینک تهران و ری چالش های محیط زیستی فراوانی دارند و مدیری موفق خواهد بود که در جهت رفع معضل محیط زیستی این مناطق اقدام کند.

به اعتقاد سلاجقه، با رفع آلودگی محیط زیست پایتخت، تهران می‌تواند به عنوان زیباترین شهر دنیا مطرح شود و رفع این موضوع برای این کلانشهر و شهرری ضروری است.

وی با بیان اینکه رویکرد استاندار تهران در رفع این معضل ارزشمند است، خاطر نشان کرد: تهران الگو و پیشانی کشور است و برای حل این مشکل شهرداری نیز وارد میدان شده است.

سلاجقه به بازدید اخیر خود از نمایشگاه فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری اشاره و اضافه کرد: این نهاد به خوبی بر روی ظرفیت جوانان کار می کند و اگر فناوری به سمت محیط زیست بیاید به محل گردشگری نیز تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینکه در تمامی دنیا زباله را همانند طلا می سنجند، گفت: سرمایه گذاران برای حضور در این بخش رغبت دارند و اگر شفاف سازی صورت گیرد، شاهد اجرای طرح های مناسب در این حوزه خواهیم بود.

سلاجقه در پاسخ به این سوال که آیا زباله خطرناک در آرادکوه وجود دارد؟ پاسخ داد: زباله خطرناک در این منطقه وجود ندارد و درصدد هستیم تا با ایجاد فضای جدید زباله بیمارستانی را نیز تجمیع کرد.