شناسهٔ خبر: 50422118 - سرویس استانی
منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

بیانیه مجمع جهادگران بسیج سازندگی لرستان در واکنش به طرح احیای جهاد سازندگی

مجمع جهادگران بسیج سازندگی لرستان در واکنش به طرح احیای جهاد سازندگی بیانیه ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مجمع جهادگران بسیج سازندگی  لرستان در واکنش به طرح احیای جهاد ساندگی بیانیه ای صادر کرد که متن ان به شرح زیر است؛
بسمه تعالی
جهاد سازندگی تشکلی مردمی است که به فرمان امام خمینی رحمه الله علیه برای آبادانی کشور توسط نیروهای خودجوش بنا نهاده شد.
درسالیانی دولت این نهاد عظیم رادر وزارت کشاورزی ادغام و وزارت جهاد کشاورزی را به وجود آورد
مقام معظم رهبری در زمان ادغام ۲ وزارت خانه نگرانی خودرا از موضوعی که آن راهضم شدن تجربه های موفق در ساختارجدید بود عنوان کرد رهبرمعظم انقلاب درادامه نگرانی های خودبرای ازبین رفتن فعالیتهای جهادی طرح بسیج سازندگی را مطرح کردند که آن خدمات بی شائبه وآن خیر وبرکات ازبین نرود.

امروزه هزاران گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی ثبت و دارای شناسه عملکردی  و ساختاری با حضور و انتخاب و مدیریت نمایندگان گروههای جهادی با عنوان مجمع جهادگران در سه سطح شهرستان، استان و کشور
به صورت خودجوش در سراسرکشور علاوه برخدمات عمرانی وکشاورزی درقالب خدمات علمی فرهنگی هنری به مردم خدمت می کنند ومحرومیت زدائی را به صورت های بسیار نمایان درهمه بخش ها به وجود آورده اند.

بخش عمده حرکت‌های مخلصانه و محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی و حاشیه شهرها توسط جهادگران بسیج سازندگی رقم می‌خورد.

حال که گروههای جهادی با نگاه مردمی و تفکر انقلابی به این سطح از شکوفایی و استعداد رسیده اند، طرح احیا جهادسازندگی شنیده و مجدداً در حال کلید خوردن است.

دراین روزهایی که زمزمه احیای مجدد جهادسازندگی به گوش می خورد لزوم توجه دوباره به دغدغه های مقام معظم رهبری شدیدا احساس می شود ودرهمین راستا باید قالب احیا به گونه ای انجام گیرد که همان دو وجه مردمی بودن وخودجوشی در آن حفظ شود.
قالبی چون تشکیلات اداری مانع وجودی فعالیت جهادی است وحتی سنگی است برپای جهادگری که قصد دارد فعالیتی را انجام دهد.

اکنون که نهال حرکت‌های جهادی کشور با رهنمودهای مقام عظمای ولایت به درختی تنومند تبدیل شده است، قرارگیری بدنه جهادی در ساختارهای دولتی و جدا کردن آن از بسیج به منزله گرفتن روح از جسم می‌باشد.

مجمع جهادگران لرستان به نمایندگی ۲۷۰۰ گروه جهادی استان ضمن قدر دانی از تلاش وکوشش همه دغدغه مندانی که قدم درمسیر احیاء این سازمان مقدس نهاده اند اعلام می داریم که جهادسازندگی باید مجموعه ای باشد از نیروهای جهادی که قصد خدمت بی شائبه به مردم را دارند،نه پست های سازمانی که قدرت طلبانی آنها را اشغال وهیچ نفعی به حال مردم نداشته باشد.

مجمع جهادگران بسیج سازندگی استان لرستان