شناسهٔ خبر: 50422067 - سرویس استانی
منبع: حوزه | لینک خبر

تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع):

منافع شخصی در کار تشکیلات مردم نهاد وارد نشود

حوزه/ تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) بر ضرورت کار تشکیلاتی در سازمان های مردم نهاد تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری، عصر امروز در نشست مشترک اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی ادارات و سازمان های فارس که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به کثرت تشکل ها و نهادهای مردم نهاد در کشور، اظهار: تعدد تشکل ها، اتحادیه ها، گروه ها و کمیته های مختلف در کشور به این دلیل است تا سلایق مختلف و همه تفکر ها و دیدگاه ها را در بر بگیرد.

وی ادامه داد: چیزی که لرزه بر اندام استکبار جهانی انداخته، قدرت نظامی و اقتدار دفاعی کشور است. حزب الله لبنان، حشدالشعبی عراق، انصارالله یمن و فاطمیون افغانستان هم از ثمرات انقلاب اسلامی جهان شمول هستند.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: هر کاری برای به نتیجه رسیدن، یک شرط اول دارد؛ اینکه نفر اول باید به کار خودش ایمان و باور داشته باشد. خداوند در آیه ۲۸۵ سوره مبارکه بقره می فرماید: "آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنْزِلَ إِلَیْهِ مِنْ رَبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ  کُلٌّ آمَنَ بِاللَّه وَمَلَائِکَتِهِ وَکُتُبِهِ وَرُسُلِه" یعنی این رسول(ص) به آنچه خدا بر او نازل کرده ایمان آورده و مؤمنان نیز همه به خدا و فرشتگان خدا و کتب و پیغمبران خدا ایمان آوردند. انقلاب بزرگ اسلام را شخصیت پیامبر(ص) بوجود آورد. چون خود پیامبر(ص) سراپا اعتقاد و ایمان بود و توانست در جاهلیت عرب در شبه جزیره عربستان انقلاب ایجاد کند. رسالت پیامبر در طول ۲۳ سال، کل جهان را فراگرفت.

وی با اشاره انقلاب اسلامی ادامه داد: امام خمینی(ره) توانستند بزرگترین انقلاب عصر حاضر را انجام دهند. ایشان شخصیتی عارف، فقیه و روحانی مملو از معرفت و شناخت بودند که به هیچ وجه تزلزل درکارشان نبود. امام(ره) در ابتدا شاه را نصیحت و خطاب کردند و بعد وارد فاز برخورد انقلابی شدند.

حجت الاسلام و المسلمین کلانتری گفت: همه قدرت های جهان، تمام  فکر و اقدامشان دشمنی با  انقلاب اسلامی است که ریشه آن را بزنند، که نه‌تنها موفق نشده اند، بلکه انقلاب قوی تر شده است.

وی خطاب به اعضای اتحادیه عنوان کرد: نکته ای که همواره باید مدنظر قرار گیرد، لزوم سازمان یافتگی تشکیلات است، باید شرح وظایف ها، کاملا مشخص شده باشد. هر تشکل، نهاد و انجمن مناسب با جایگاه خودش باید شرح وظایف داشته باشد، در این صورت می شود هدفمند و بدون موازی‌کاری پیش رفت. سازمان تبلیفات اسلامی هم باید شرح وظایف اتحادیه ها و انجمن ها را مشخص کند تا کارها بخوبی انجام شود، نکته مهم دیگر اینکه، در تشکیلات مردم نهاد باید دقت شود منافع شخصی در کار وارد نشود و آن را مختل نکند.

انتهای پیام